Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Formelfältet i nya Numbers


martin991

Rekommendera Poster

Sen uppdateringen till nya Numbers har jag inte hittat formelfältet.

När jag markerar en cell så ser jag vilka celler som formeln beräknar med men inte själva formeln. Både i gamla number och i excel så kan man se sin formel i formelfältet bara genom att markera en cell.

I nya Numbers måste jag dubbelklicka på ett fält för att få fram ett mycket litet formelfält som ligger över själva cellen, i kalkylbladet. På detta sätt så är det mycket besvärligare att snabbt stega mellan celler för att kontrollera formlerna.

Jag har letat över allt i menyerna för att hitta om jag kan få tillbaka formelfältet på något sätt utan att lyckas.

 

Vet någon hur man gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en av de saker som förändrades med den nya versionen. Mig veterligen finns det inget sätt att få tillbaka formelfältet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en av de saker som förändrades med den nya versionen. Mig veterligen finns det inget sätt att få tillbaka formelfältet.

 

Hittade formelfältet längst ned i fönstret!

Mycket oanvändarvänligt då det ligger längst ned samt att det inte går att editera direkt i det fältet utan man måste dubbelklicka på cellen för att få upp det minimala editeringsfältet.

 

Tycker mig se en oroande trend vid Apples uppdateringar av programvarorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...