Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

PC och MBP till ny 27 Thunderbolt apple skärm


urbanpix

Rekommendera Poster

Hej,

Håller på och klurar på hur jag skall göra.

Har idag en IMac 27 och MBP och en HP Elite 9470m och Synology 213j 2x4TB.

Det är bara en ren röra att ha det så här.

 

Tänker jag rätt om jag säljer IMac 27 (2010) och köper Apple TB skärm 27 och dockningsstation till resp MBP (2011) och HP Elite 9470m?

Hur fasen är den vettigaste hopkopplingen HDMI eller annat sätt?

Tacksam om någon ville hjälpa mig och ha en bra dag :-)

//Urban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kopplar din mbp till apple display med thunderbolt då kan du använda skärmen som dockningsstation då den har alla portar du har på din dator.

Så det ända du behöver koppla när du kommer är ström & thunderbolt annat som hårddiskar, skrivare osv kopplar du till skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kopplar din mbp till apple display med thunderbolt då kan du använda skärmen som dockningsstation då den har alla portar du har på din dator.

Så det ända du behöver koppla när du kommer är ström & thunderbolt annat som hårddiskar, skrivare osv kopplar du till skärmen.

Funkar PC i detta också, tro - behöver denna då mina cadprogram inte är Applekompatibla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och Thunderboltskärmen funkar med en HP Elite 9470m?

Ja - det är frågan??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej den fungerar inte direkt ur kartongen, men kan fungera med adapter från thunderbolt till displayport. Dubbelkolla med stället du ska köpa ifrån innan du köper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej den fungerar inte direkt ur kartongen, men kan fungera med adapter från thunderbolt till displayport. Dubbelkolla med stället du ska köpa ifrån innan du köper

Thunderbolt skärmen är väl inte bakåtkompatibel med äldre displayport datorer utan kräver väl en dator med just Thunderbolt port?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag googlade lite nu och det verkar tyvärr inte fungera med något annat än Thunderbolt.

Men då kan du kanske köra på en Apple cinema display som verkar vara rätt identisk när det kommer till specarna förutom att sen kör mini DisplayPort istället för Thunderbolt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns kvar i några butiker

http://www.digicom.nu/products/product.asp?pid=17132&rid=7

 

Alternativ från begagnat från blocket där du kan få den billigare

oki... verkar knepigt - men det är klart en begagnad Cienema Display för en vettig slant kan vara ett alternativ. Stort tack så länge för goda idéer :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...