Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Time capsule och airport extress med telia smartgateway

Jojon31

Recommended Posts

Hallå,

Jag håller på att bli galen, tidigare har jag haft min Telia Gateway bryggad och inte tyckt att det fungerar bra så jag vill ändra men får de ändå inte att lira bra. Jag har en TC och en Airport Express och har anslutit dom till befinligt nätverk när jag installerade.

Jag har hela nätverket kopplat endast trådlöst och vill så ha.

Men både TC och Airport Expressen strular och lägga av... gissar att de kan vara så att de ligger på samma kanal. Men hittar uhr jag skall byta dom via airport verktyget. Jag kör en hel del trådlösa saker i nätverket så de är riktigt irriterande. Någon som har någon idé?

Ollie Williams

Tyvärr är detta svaret inte vad du vill ha. Men...

Jag har exakt samma upplägg. Bryggad Telia Skitway, AP Extreme och AP Express. Fast jag kör med kabel emellan. Funkar strålande.

I tråd efter tråd efter tråd har folk problem liknande ditt och får samma råd av folk här på forumet. Koppla ihop med kabel eller Homeplug lösning.

De får det rådet för att det är lösningen. Men tyvärr ofta inte den lösning som folk vill ha.

Hoppas du får ihop det!

Tack för svaret. Jag har nu löst de med delvis tråd och delvis trådlöst. Telias Gateway är inte bryggad, jag har en kabel mellan Telias Gateway och TC (Wlan uttaget).Sen gör jag airport express till en accesspunkt och den kan snacka med TC trådlöst. Fick hjälp med detta av Apple Supporten.

• 1 month later...

Måste bryggas annars fungerar det inre. Men det kanske strular en del ändå. Det gjorde det med min d-link.

Tack för svaret. Jag har nu löst de med delvis tråd och delvis trådlöst. Telias Gateway är inte bryggad, jag har en kabel mellan Telias Gateway och TC (Wlan uttaget).Sen gör jag airport express till en accesspunkt och den kan snacka med TC trådlöst. Fick hjälp med detta av Apple Supporten.

Låter som en lösning som kommer att krångla.

Ring Telia och brygga Telias Gateway

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...