Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bluetooth-problem


raubtier76

Rekommendera Poster

Har ett par aktiva högtalare med bluetooth som jag brukar streama till från min macbook,detta har funkat perfekt innan,nu den senaste tiden har det blivit en hel del strul med att det hackar o har sig,sitter jag still med datorn i vardagsrummet (där jag har högtalarna) funkar det bra,men,lyfter jag datorn o flyttar den lite så blir det hack direkt,som att det blir nån störning när jag tar tag i datorn,innan kunde jag röra mig fritt i lägenheten utan nåt som helst hack eller störning,det jag lagt märke till är att om jag håller i datorn på höger sida så börjar det hacka,börjar nästan fundera på om det kan vara min optibay som spökar för när jag tänker efter hade jag inte detta problemet innan jag installerade den,men samtidigt tycker jag det låter märkligt att den skulle orsaka detta? Har även märkt att detta stör mitt wifi också,internet segar ner o kopplar i från ibland. nån som har nån aning??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara din mekaniska hårddisk som parkerar läshuvudet när du flyttar datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara din mekaniska hårddisk som parkerar läshuvudet när du flyttar datorn.

ok,o det innebär? hur kan man åtgärda detta?, är det bara att ta ut hårddisken igen då ur optibay o använda den som extern enhet istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok,o det innebär?

Det innebär att det blir ett avbrott av läsandet av musikfilen, ifall musiken ligger på den mekaniska disken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det innebär att det blir ett avbrott av läsandet av musikfilen, ifall musiken ligger på den mekaniska disken.

ok,du menar så,nej detta är när jag streamar från spotify,som att det blir nån konflikt mellan bluetooth o internet,har dock inte upplevt detta innan jag installerade optibayen därför jag undrar om det kan ha med detta o göra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

streama ... från min macbook

 

jag streamar från spotify

Inte riktigt samma sak. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Inte riktigt samma sak. :)

MÄRK ord! tror du begrep vad jag menade ändå ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MÄRK ord! tror du begrep vad jag menade ändå ;-)

Nej, faktiskt inte. Jag förutsatte du körde iTunes eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok,då ska jag vara tydlig! jag streamar spotify FRÅN min MACBOOK via BLUETOOTH till mina högtalare,bättre så? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok,då ska jag vara tydlig! jag streamar spotify FRÅN min MACBOOK via BLUETOOTH till mina högtalare,bättre så? ;-)

Perfekt. :)

 

(Det är faktiskt väldigt svårt att i ett forum förklara vad man menar. För den som postar är det självklart vad som avses och man har hela bilden klar för sig. Men för den som inte är på plats (utan bara läser texten i inlägget) betyder det något helt annat, eller så fattas väsentlig information.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att återgå till sakfrågan: Har tyvärr inte en aning. Min teori föll ju som ett korthus när musiken inte läses från hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Perfekt. :)

 

(Det är faktiskt väldigt svårt att i ett forum förklara vad man menar. För den som postar är det självklart vad som avses och man har hela bilden klar för sig. Men för den som inte är på plats (utan bara läser texten i inlägget) betyder det något helt annat, eller så fattas väsentlig information.)

jo,inte alltid lätt att formulera sig korrekt!,men mitt problem kvarstår,så nån aning??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar att du har ungefär den här modellen (även modellnamn och relevant mjukvara kan vara av intresse) http://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Pro+15-Inch+Unibody+Mid+2012+AirPort-Bluetooth+Board+Replacement/10757 .

Det ser ut att finnas någon sladd till det trådlösa i närheten av den optiska enheten och det trådlösa verkar även sitta intill samma enhet, se steg 6 och framåt. Den optiska enheten om jag minns rätt på höger sida, kan det ha blivit glappkontakt när du möblerade om bland diskarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar att du har ungefär den här modellen (även modellnamn och relevant mjukvara kan vara av intresse) http://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Pro+15-Inch+Unibody+Mid+2012+AirPort-Bluetooth+Board+Replacement/10757 .

Det ser ut att finnas någon sladd till det trådlösa i närheten av den optiska enheten och det trådlösa verkar även sitta intill samma enhet, se steg 6 och framåt. Den optiska enheten om jag minns rätt på höger sida, kan det ha blivit glappkontakt när du möblerade om bland diskarna?

tack för tipset! har kollat detta,men allt ser riktigt ut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...