Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vill skaffa mig AC router. men.....

rajjejosefsson

Recommended Posts

rajjejosefsson

Har just nu THOMSON TG712 som då är en router/modem ifrån universal telecom via telejacket här hemma, men vill få ut .AC hastigheten över det trådlösa.

och behöver då hitta en lämplig lösning så ja blir nöjd. vill få så bra trådlös som möjligt.

kommer upp att det endast är 802.11b/g kan det stämma.

gör jag det krångligt nu för mig eller hur hade ni löst de om de var ni.

Konfiguration
spacer.gif Gränssnitt aktiverat: Ja spacer.gif Energisparläge aktiverat : Nej spacer.gif Fysisk adress: 58:98:35:7d:b2:65 spacer.gif Nätverksnamn (SSID): Thomson08A5AC spacer.gif Gränssnittstyp: 802.11b/g spacer.gif Faktisk hastighet [Mbps]: 54 spacer.gif Band: 2.4GHz spacer.gif Kanalval: Manual spacer.gif Region: Europe spacer.gif Kanal: 3 spacer.gif Tillåt multicast från bredbandsnätverk: Ja spacer.gif WMM: Aktiverad

Antingen så klarar Thomson modemet inte av N-nätverk eller så är den inställd på att bara köra b/g-nät

rajjejosefsson

Antingen så klarar Thomson modemet inte av N-nätverk eller så är den inställd på att bara köra b/g-nät

okej så vad föreslår du att jag införskaffar? har dock endast 24mb/s internet, men vill kunna dela mellan enheter lätt å snabbt här hemma.

Du måste veta vad routern har för ip, vanligtvis 192.168.1.1 då skriver du in den adressen i webbläsaren så kommer du in på kontrollpanelen för routern där du kan ändra.

Vad har du för dator förresten? Kan också vara datorn som inte har stöd för N-nätverk

rajjejosefsson

Den verkar bara stödja b/g.

datorn är har ac och är köpt i år.

hamnar just nu på 2-3MB/s när ja för över något här hemma med wifi och det känns lite väl långsamt.

har ej provat med internet kabel ännu, då jag måste skaffa en adapter så jag får ethernet uttag på datorn.

vad för hastighet kan uppskattas då?

Köp en valfri router med AC, konfiguera din nuvarande till att endast vara modem och koppla ihop dom två.

Kör själv så med ett kasst modem från com hem och en egen köpt N router. Fungerar jättebra!

Den verkar bara stödja b/g.

datorn är har ac och är köpt i år.

hamnar just nu på 2-3MB/s när ja för över något här hemma med wifi och det känns lite väl långsamt.

har ej provat med internet kabel ännu, då jag måste skaffa en adapter så jag får ethernet uttag på datorn.

vad för hastighet kan uppskattas då?

Men vad har du för hastighet egentligen på ditt hemnätverk? För att G nätverket ska klara av upp till 54mbit så det verkar ju vara något annat som inte stämmer.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...