Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Går det att utöka en existerande partition?

gustaff

Recommended Posts

Hej!

Jag partitionerade min HD på 1 TB för ett tag sedan, men ångrar nu i efterhand att jag inte tilldelade windows-partitionen mer än vad jag gjorde. Jag tänkte nu att jag skulle skapa en ny partition, och således ha två stycken windowspartitioner, men innan jag gör det vill jag först undersöka om det helt enkelt går bra att utöka den befintliga partitionen.

Är det någon som har erfarenhet av detta och kan säga om det är en enkel sak att fixa eller om det är riskabelt och något man helst inte ska ge sig på utan att riskera det som redan är installerat?

Tack så mycket på förhand!

Mvh

Gustaf

Här har du ett par förslag på program som kan fixa det.

Bugar och bockar!

Tack så mycket Alix!

:ThumbsUp:

Den där gratislösningen i Mac > Windows såg relativt smidig ut, faktiskt. Windows är lite känslig för att i slutändan inte få styra självt, så att säga.

Bugar och bockar!

Tack så mycket Alix!

Förresten, känner du till om man kan "backa upp" både Mac- och Windowspartitionen med en och samma externa HD?

:ThumbsUp:

Den där gratislösningen i Mac > Windows såg relativt smidig ut, faktiskt. Windows är lite känslig för att i slutändan inte få styra självt, så att säga.

Verkar onekligen smidigt. Ska testa omedelbart! :)

Stort tack för tipset Telly! Gött att det funkade bra för Dig! Jag valde dock att göra som Alix föreslog, och det fungerade till min glädje utmärkt.

Mvh

Gustaf

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...