Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp att hitta optimal skärm för Macbook 13" Retina


merik

Rekommendera Poster

Hej,

ber om ursäkt ifall detta ämne hanterats in absurdum redan, hur som haver söker jag hjälp med att hitta en så bra extern skärmlösning till min Macbook 13" med Retina som möjligt.

Blev rekommenderad denna av återförsäljare:
http://www.alina.se/Produkt.aspx?T2=MX239H

Vad borde jag tänka på? Thunderbolt Displayen är lockande pga tidigare erfarenheter med den, men känns på gränsen till för stor för skrivbordet, och prisbilden är väldigt avskräckande om det går att få en åtminstone snarlik kvalitet utan den.

Viktiga aspekter är bildåtergivning, textrendering och dylikt, då jag jobbar mycket med layout och form för print och webb, men samtidigt är väldigt obevandrad i tekniska termer vad gäller HDMI/DisplayPortar/MiniDisplay och allt vad som kan tänkas vara viktigt att tänka på vid skärmköp.

All hjälp uppskattas hjärtligt, tack! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple Cinema Display? Dyrt men bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple Cinema Display? Dyrt men bra.

Dvs Thunderbolt 27", eller menas någon annan modell? Som sagt bra, men väl tilltagen storlek och avskräckande prisbild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var också skeptisk till 27-tums skärm, men nu kan jag inte vara utan den. Kör en delll ultra sharp, av många ansedd som nästan lika bra som Apples men ganska mycket billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...