Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Style Writer 1200 skiver bara ut nedandelan av textraden

datasenior

Recommended Posts

Min gamla moster har bett mig om hjälp med sin Macintoch LC630 dator.

den installerade skrivaren StyleWriter1200 skriver bara ut nederdelen av textraden på pappret.

Jag kan inget om Macdatorer, PC är mitt område.

Hennes dator är mer än antik men det vill jag inte berätta för henne.

Jag har sökt efter lösningar på Internet men finner inga.

Frågan till Forum hur löser jag skrivarproblemet - tacksam för ledväg till målet.

Hur gammal är färgpatronen som sitter i? Du kan ju försöka med att sätta i en helt ny patron - om det fortfarande finns att få tag på.

Jag tror som Alix att det är bläcket som har torkat och stängt igen hålen, och naturligtvis börjar du med att köra skivarens inbyggda rensning.

Annars kan du försiktigt torka av bläckhålen på patronen med en trasa/hushållspapper fuktad med vatten.

... Annars kan du försiktigt torka av bläckhålen på patronen med en trasa/hushållspapper fuktad med vatten.

"Rör eller torka inte av dem" står det ovan. Min erfarenhet är att det bara gör saken värre, om man rent fysiskt går loss på bläckpatronen, hur försiktig man än är. Till slut skaffade jag laserskrivare...

Hur hittar jag skrivarens rensningsprogram? jag är en" dj.....l" på Pc men helt novis på Mac. visa mig vägen till skrivarens rensningsprogram!

Jag skulle gärna köpa en gammal Mac för max 200 kronor, inkl användarmanual, så jag lär mig hur Macens system fungerar. Vet du ngn intresserad säljare. jag hämtar på plats!

Hur hittar jag skrivarens rensningsprogram?

Står i manualen som Alix länkade till ;)

post-11001-0-88939800-1392984051_thumb.png

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...