Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBook Pro + Samsung 840 Evo


Ladiesman

Rekommendera Poster

Hej mina vänner!

 

Jag har sökt men inte riktigt hittat mitt svar!

 

Jag har en Macbook Pro 13 Mid 2010.

Har uppgraderat till 8GB ram.

 

Köpte nyligen en Samsung 840 EVO 250GB som ja installerade ist för stock hdd:n.

Datorn blev ju fantastiskt mycket snabbare.. Men efter ett test med både "trim enabler" och "Blackmagic disk speed test" så har ja läs och skriv på 210/262 vilket är påtok för lite! Ska ju vara dubbla de nästan!

 

Installationen var en clean installation och ja kör Mavericks..

Vad är de som är fel och hur löser jag detta =(?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är knappast fel, eftersom din dator inte har snabbaste SATA-gränssnittet, det kom med senare modeller (2011). SATA II är just hälften så snabb som SATA III.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är knappast fel, eftersom din dator inte har snabbaste SATA-gränssnittet, det kom med senare modeller.

Jaha menar du de här med SATA 3gb/s eller 6gb/S ? Kollade lite snabbt på wiki! För jag har en vän som har samma dator å hdd som mig men hans e 2011 modell och enligt wiki har han sata 6gb/s..har det med de att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha menar du de här med SATA 3gb/s eller 6gb/S ? Kollade lite snabbt på wiki! För jag har en vän som har samma dator å hdd som mig men hans e 2011 modell och enligt wiki har han sata 6gb/s..har det med de att göra?

Ja, det är jag övertygad om, jag kan inte se någon annan förklaring. Den enklaste förklaringen bör vara den rätta. Men någon annan kanske har en alternativ förklaring?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är jag övertygad om, jag kan inte se någon annan förklaring. Den enklaste förklaringen bör vara den rätta. Men någon annan kanske har en alternativ förklaring?

Det tror jag inte någon har. Du har säkert rätt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va gött att de löste sig. Rätt tråkigt för mig som betala 1200kr för en hdd som fungerar på halvfart men men =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är i alla fall snabbare än den mekaniska du bytte ut. :)

 

EDIT: Dessutom är det inte en HDD, det är en SSD. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va gött att de löste sig. Rätt tråkigt för mig som betala 1200kr för en hdd som fungerar på halvfart men men =)

Se det positivt, det går snabbare än innan, du sparar batteritid, och du kan använda SSD:n till sin fulla potential om du köper en senare modell i framtiden och använder SSD:n i den. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...