Jump to content
Just nu i M3-nätverket

uppdatera från 10.5.8

lisa85

Recommended Posts

jag är helt ny på allt som har med mac att göra och behöver lite hjälp.

Köpte en begagnat Mac Book för att jag från början rent av behövde I tunes (och fick absolut inte installera det på sambons PC).

Ganska snart insåg jag att datorn inte riktigt hade kapacitet för det jag mer ville göra (kan inte ens installera Spotify!) Köpte därför mer minne (DDR2) men kunde inte uppgradera fullt ut, utan sitter nu med 2 GHz intel core 2 duo, 2.5GB 667 MHz DDR2 SDRAM.

Har förstått att jag måste köpa mig Snow leopard, men är osäker på om jag ens kan uppgradera till detta?!

Är det någon som kan hjälpa mig med hur jag skall gå vidare?

Tacksam för hjälp!

Byt ut hårddisken till en SSD, så blir den snabb, har jag gjort, kör med SnowLeopard

post-113-0-63968400-1392753636.jpg

jag är helt ny på allt som har med mac att göra och behöver lite hjälp.

Köpte en begagnat Mac Book för att jag från början rent av behövde I tunes (och fick absolut inte installera det på sambons PC).

Ganska snart insåg jag att datorn inte riktigt hade kapacitet för det jag mer ville göra (kan inte ens installera Spotify!) Köpte därför mer minne (DDR2) men kunde inte uppgradera fullt ut,

Tacksam för hjälp!

Senaste Spotify

REQUIREMENTS

Intel, OS X 10.6 or later

Men det borde finnas äldre ?

Mac OS X 10.5 is no longer supported by Spotify from v0.8.8 onwards, as was announced here.

If you have Mac OS X 10.5 and you don't wish to update your operating system, you can follow the instructions below to get a working version of the client and prevent it from updating.

Please only use this client if you are using Mac OS X 10.5! As this is unofficial, using a previous version of the client is unsupported by Spotify. If you can run v0.8.8.450 then I would suggest you do so.

Folks, we've now resolved this issue.

Here's how to get the right Spotify version for you:

Make sure you remove your current Spotify app. Instructions can be found here.

Download the "new" version from either our download page or by using this direct link

Install Spotify-0.8.5.dmg

Run Spotify

Fick idag hem skivan jag beställt och får problem direkt.

Får ganska snabbt i installationen upp felmeddelande om att "Ett problem uppstod vid läsning av Mac OX- installations DVDn. Rengör skivan..."

Tar ut skivan och ser att det finns ett jack i den! Den är ju för fanken helt oanvänd! Tror ni att detta jack kan vara orsaken?

Hur går jag vidare?

//Lisa

Hittade detta på Apples supporter sidor:

Här följer olika symptom som kan visa sig. Följ anvisningarna för att ta reda på om problemet beror på enheten eller skivan. Undersök skivorna innan du använder dem. Kontrollera att de inte är spruckna, repade eller skadade på något annat sätt. Undersök även skivans inre ring som ska vara slät och utan hack. En skiva med fysiska skador kan fastna i skivenheten eller skada den.

Fick idag hem skivan jag beställt och får problem direkt.

Får ganska snabbt i installationen upp felmeddelande om att "Ett problem uppstod vid läsning av Mac OX- installations DVDn. Rengör skivan..."

Tar ut skivan och ser att det finns ett jack i den! Den är ju för fanken helt oanvänd! Tror ni att detta jack kan vara orsaken?

Hur går jag vidare?

//Lisa

Reklamera till Apple.

Hittade detta på Apples supporter sidor:

Här följer olika symptom som kan visa sig. Följ anvisningarna för att ta reda på om problemet beror på enheten eller skivan. Undersök skivorna innan du använder dem. Kontrollera att de inte är spruckna, repade eller skadade på något annat sätt. Undersök även skivans inre ring som ska vara slät och utan hack. En skiva med fysiska skador kan fastna i skivenheten eller skada den.

Ja, och min skiva har en fin repa/jack.

Vet inte men jag kanske kan reklamera och få en ny...om jag har tur..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...