Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Blåtanden slutar fungera


kiplon

Rekommendera Poster

Har två st iphones (en 4S och en 4) anslutna till Plantronics bluetooth headphone.

 

Det har funkat utmärkt, men nu helt plötslig så vill inte 4:an hålla kopplingen, det bryts hela tiden. Med missade samtal som följd.

 

Båda telefonerna har sista uppdateringen gjorda med iOS7.

 

Vad kan det bero på? och finns det någon bot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du bara en "headphone"? Du kan väl bara para till en telefon i taget?

 

Eller är telefonerna anslutna till varsin "headphone"? Testat att byta och koppla "headphonen" till den andra telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du bara en "headphone"? Du kan väl bara para till en telefon i taget?

 

Eller är telefonerna anslutna till varsin "headphone"? Testat att byta och koppla "headphonen" till den andra telefonen?

ha ha :)

 

ja, båda telefonerna är anslutna till samma manick i örat, dels jobbtelefonen för mitt arbete och dels min privata som jag behöver vara nåbar på även fast jag jobbar (är ju fritidspolitiker).

Och det har faktiskt aldrig hänt att jag haft två telefonsamtal samtidigt att hantera. Men som sagt, nu vill inte jobbtelefonen vara ansluten ordentligt. Den kommer och går hela tiden med sin anslutning, otroligt enerverande och jag missar samtal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat att starta om telefonen?

Annars vet jag inte, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade faktiskt på om det är ett rent mekaniskt problem? Liksom att förbindelsen bryts av någon anledning?

 

Men jag får skämmas, jag har faktiskt inte startat om telefonen, det ska jag genast göra! Det är ju det första man ska göra, och felet har jag haft de senaste 14 dagarna.

 

Skäms Kiplon,

 

Återkopplar om det funkar sedan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startade om telefonen och nu har förbindelsen inte brutits något mera, så kanske det var bara det som behövde göras.

 

Det är så att jag aldrig stänger av min jobbtelefon, när jag går hem för dagen så sätter jag den i laddaren bara. Och nu när jag tänker efter så inser jag att jag nog inte slagit av den sedan i början av januari.

 

Jag är betydligt mer noggrann med min egna telefon :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du bara en "headphone"? Du kan väl bara para till en telefon i taget?

 

Eller är telefonerna anslutna till varsin "headphone"? Testat att byta och koppla "headphonen" till den andra telefonen?

Multipoint kallas det tydligen.

http://userguide.sonymobile.com/referrer.php?region=global-en&product=mono-bluetooth-headset-mbh10#!Multipoint-technology.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är perfekt att ha båda telefonerna anslutna till ettt och samma öronclips. När man nu måste ha två telefoner med sig hela dagarna. Å andra sidan så är jag evigt tacksam att jag kan göra så och slippa blanda in min privata i jobbet som jag fått göra om jag inte fått en iphone av min chef. De flesta av mina kolleger har nämligen gamla knapptelefoner från Ericssson, och dem är jag glad att jag slipper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, där ser man. Då har jag lärt mig något idag också. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...