Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Parallells, VMware fusion. segar det ner min macbook pro?

rajjejosefsson

Recommended Posts

rajjejosefsson

Tänkte prova lite Paralells eller VMware för att kunna använda några enklare program ifrån windows och undrar vilket av dessa är att föredra, sen undrar ja om datorn är lika pigg fast ja installerar något av dessa program och när dem ej används. jag är helt grön gällande detta.

OM du kör med både Win och OS X igång bör du stoppa i så mycket RAM-minne du har råd med. Datorn har inga problem med att köra Win eller OS X samtidigt, det är "arbetsbänken" som kan bli lite liten och göra det segt. Annars kan du använda BootCamp som är Apples lösning, men då måste du partitionera hårddisken för det och starta om datorn varje gång du byter OS.

BootCamp

http://support.apple.com/kb/HT3986?viewlocale=sv_SE

rajjejosefsson

Har köpt en macbook pro retina 15 med 16gb ram och 256ssd så det borde gå då? men när ja inte köra något av dessa program så drar det väl inte ner datorn?

Samt hur mycket utrymme tar detta med windows 7?

15"-arn är våldsamt kraftfull i den konfiguration du har så det borde inte vara några som helst problem.

rajjejosefsson

Hur mycket tar det på hårdisken med windows 7 och detta, men när ja sedan stänger av detta Paralells bör det väll inte använda någon ram väl.

Nej, ett avstängt program tar inget RAM.

Min virtuella maskin tar 26 GB. (Windows 7)

Tänkte prova lite Paralells eller VMware för att kunna använda några enklare program ifrån windows och undrar vilket av dessa är att föredra, sen undrar ja om datorn är lika pigg fast ja installerar något av dessa program och när dem ej används. jag är helt grön gällande detta.

Parallels verkar alltid i alla test ligga steget före VMware.

Har köpt en macbook pro retina 15 med 16gb ram och 256ssd så det borde gå då? men när ja inte köra något av dessa program så drar det väl inte ner datorn?

Samt hur mycket utrymme tar detta med windows 7?

Precis som Axelman skriver ska det inte vara några problem men den kraft som Windows tar, tar den naturligtvis på bekostnad av OS X. Vill du ha full prestanda i bägge miljöer är det Boot Camp som gäller.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...