Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iPhoto försvann

KarlAstrid

Recommended Posts

Hej. Igår såg jag att Garageband inte låg i programmappen, men iPhoto, och iMovie som ingår i iLife11.0 låg där. (Jag använder iPhoto ganska ofta utan problem)

Jag stoppade i skivan till iLife 11.0 i min iMac 10.9.1 mid 2011 och lät laddningsproceduren lägga in sakerna i programmappen, vilket gick galant, men iPhotoikonen hade bytt utseende med en vit ring i mitten.

När jag klickade på ikonen får jag ett meddelande om att det var något fel på filen?

Jag tog bort iPhoto från programmappen och gick in i TM någon månad tillbaks och hämtade iPhoto igen, vilket gick bra, men den fungerar inte.

Kanske jag behöver lägga alla iLifesaker i papperskorgen och med säker tömning ta bort dom, sedan köra iLife installationen igen.

Hur gör jag för att få igen iPhoto.

Tack.

Det iPhoto du hade på datorn är en nyare version än den du försökte installera därför blev det fel

Sen hade du inte behövt att installera från skiva utan du kunde laddat ner det från AppStore. Du har redan köpt apparna så då är dom gratis att ladda ner hur många gånger som helst.

Om du inte behövde Garageband varför försökte du installera det igen för?

Ta inte bort något utan ladda ner iPhoto bara.

Jag ville visa någon Garageband därför laddade jag ner programmet.

Jag gick in på AppStore och där ville dom att jag betalar 109:- för iPhoto.

Är det så, eller kommer Apple ihåg att jag betalt för iLife.

Jag ville visa någon Garageband därför laddade jag ner programmet.

Jag gick in på AppStore och där ville dom att jag betalar 109:- för iPhoto.

Är det så, eller kommer Apple ihåg att jag betalt för iLife.

Se till att du är inloggad i AppStore.

Ser ut såhär när jag söker efter Garageband.

post-45175-0-43231400-1392470483.png

Om du läser mina inlägg noggrant så har jag inte haft några problem med Garageband.

Det är iPhoto jag vill ha tillbaks.

Tack

post-74618-0-42462300-1392474059_thumb.png

Se till att du är inloggad i AppStore.

Om du läser mina inlägg noggrant så har jag inte haft några problem med Garageband.

Tack

Om du läser Lappens inlägg noga så står det att du ska vara inloggad i Appstore. Du skriver inget om att du loggat in, så det är nog det som fattas.

Tack

Eftersom jag har iPhoto installerat kan jag inte illustrera det med en bild hur det ser ut när man går in i AppStore.

Garageband har jag inte installerat därför visar jag en bild på den men det ser likadant ut med iPhoto

Ok. Inloggad, fixade problemet.

Det var länge sedan jag loggat in på AppStore, så det hade jag glömt.

Tack.

Alltså vi har inga problem med att hjälpa....men inte med skitsaker som man skulle kunna lösa på 5s själv om man funderade lite.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...