Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Byte av skärm mellan MBA 2010 mot MBA 2012

bozzman

Recommended Posts

Hej, jag undrar om någon vet med säkerhet om det går att byta skärmar mellan MBA 2010 mot MBA 2012, min MBA 2010 fick problem med skärmen då köpte jag en begagnad och trasig MBA 2012 med fungerande skärm, hade tänkt mig att byta dessa skärmar (Mycket jobb ;( ) men har hört att alla MBA har egna skärmar i varje modell...

Om du kanske kan ange skärmstorlek?

tror inte han är så dum att han köpt en mba med annan storlek,säger ju sig självt!

Här är en guide hur du byter,du kan ju jämföra själv hur det ser ut mellan bytet av en från 2010 o en från 2012

http://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Air+13-Inch+Late+2010+Display+Assembly+Replacement/4512

tror inte han är så dum att han köpt en mba med annan storlek,säger ju sig självt! ...

Kanske inte, men jag undrar om han skriver om 11 eller 13 tum, men du vet tydligen på något sätt att det är 13 tum.

Ja det är 13 tumm ;)

Det var ifixit app som gjorde mig att tänka på skillnaden mellan skärmarna, fast på bilderna ser de likadana ut men när de beskriver reservdelarna då verkar vara inte alls likadana

Det är olika artikelnummer på skärmen mellan de olika årsmodellerna. Jag har testat en mid-2012 skärm i en mid-2011 som hastigast och det fungerande. Det säger dock inte om den kommer fungera i en late-2010.

Är ju bara att skruva av mid-2012 skärmen från skrotdatorn och ansluta på 2010:an och sen starta för att se om du får bild. Byta själva skärmen behöver du ju inte göra förrän du testat så du får bild.

Fast jag fattar inte vad ifixit pysslar med när de byter skärmar på Air. Jag lossar varken logikkort, batteri eller I/O-board på MacBook Air när jag byter skärm på dem. Förutom på mid-2013 där webcamkabeln går under I/O-boardet. Akta batteriet dock, använd täckskydd eller skruva bort det försiktigt.

Efter lite pillande lyckades jag byta skärmarna... den passade :galetglad: (alltså 2012 modellen passade 2010)

Efter lite pillande lyckades jag byta skärmarna... den passade :galetglad: (alltså 2012 modellen passade 2010)

gött o höra!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...