Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Parallels desktop följer inte sin egen installationsinstruktion


bjorn@forseth.se

Rekommendera Poster

bjorn@forseth.se

En kamrat med en Mac Mini late 2012 har köpt Parallels desktop 9 och installerat den, han har också köpt Windows 7 32 bitars-version.

 

När man startar Parallels desktop rullar DOS-rutans alla texter förbi, och sedan står det Chrome upptill i fönstret och mitt i fönstret Starta här eller något liknande. Gör man det kommer man till en inloggningsruta för något Chrome-konto.

 

I instruktionspapperet för Parallels står det, att när man startar programmet ska man klicka Installera Windows. Men något sådant alternativ syns inte till.

 

Har något gått snett vid installationen av Parallels desktop, eller vad?

 

OBS! Det är inte aktuellt med Boot camp-alternativet, så svar önskas angående just det här.

 

Björn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

När jag startar min parallels så kommer jag till Virtual Machines.

Där har jag mina installerade VM samt ett + täcken för att lägga till nya.

Utan screenshots är det omöjligt att veta vad som händer hos dig, låter dock som att ni startar upp något chrome os ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du välja File, new?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen har din kamrat skapat en virtuell Chrome installation och sagt att den skall starta automatiskt. För att stänga av automatisk start så gå upp i rullgardinsmenyerna och välj "Virtual Machine" och sedan längst ner i den menyn "Configure...". I nästa dialog markera "Options" och "Startup and Shutdown"

 

För att skapa en ny virtuell maskin så är det som skrevs tidigare "File" och "New".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Radera Chrome om du inte vill ha det kvar, detta görs under file, remove i första bilden. Följ sedan instruktionerna på den andra bilden för att installera Windows..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
bjorn@forseth.se

Nu var det länge sedan ni hjälpte mig på det här forumet, och det var länge sedan jag avrapporterade till min kamrat. Idag kom jag ihåg att fråga honom, och då svarade han, att han inte kom in: "Det gick bra tills jag kom till stansa in koden på programmet, den accepterades inte".

 

Det är jobbigt när man inte är på plats fysiskt och kan se det - och han bor 22 mil bort. Men någon av er kanske känner igen det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...