Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Mail

BjornS

Recommended Posts

Hej

När jag skickar mail så skriver jag delar av namnet på mottagaren och vipps så kommer mottagaren upp, perfekt.

Dock så dyker det även upp felaktiga e-postadresser som jag själv skapat.

Går det att få bort dessa felaktiga adresser som ständigt dyker upp?

Är lite knöligt då det inte går att dra adresser från Kontakter längre.

Under ”Fönster” -> ”Tidigare mottagare”. Där kan du rensa bort de felaktiga adresserna.

Tack som tusan, busenkelt när man väl vet

Är lite knöligt då det inte går att dra adresser från Kontakter längre.

Från adressboken el från Mail's adresspanel? Eller är ikonen borttagen, för att få fram panelen?

Från adressboken el från Mail's adresspanel? Eller är ikonen borttagen, för att få fram panelen?

Vafalls, visste inte att det gick att anpassa mail på det viset, mu har jag lagt till symbolen "visa adresser" och det fungerar buslätt.

Tack iEricF för tippset.

Undrar om det finns några kurser för oss nybörjare på Mac? :)

Vafalls, visste inte att det gick att anpassa mail på det viset, mu har jag lagt till symbolen "visa adresser" och det fungerar buslätt.

Tack iEricF för tippset.

Undrar om det finns några kurser för oss nybörjare på Mac? :)

Gôtt att det löste sig... :ThumbsUp:

Om man högerklickar överst i (både stora och mail-) fönstret kan man anpassa innehållet där med de ikoner man vill el inte vill ha.

Med adresspanelen. Om du i Adressboken (inte Mail) gör en grupp, så dyker den upp i Mail's adresspanel sen. Har(/hade) några stycken - smidigt att bara välja den då. Blir som ett massutskick. :crossfingers:

Kurser... Forumet är en bra "kurs". :D Annars är det nog: leta, prova, testa, fråga. Vara "kunskapshungrig" som ett barn. :crossfingers: Men det mesta ger sig själv och man kommer långt på att tänka logiskt.

Gôtt att det löste sig... :ThumbsUp:

Om man högerklickar överst i (både stora och mail-) fönstret kan man anpassa innehållet där med de ikoner man vill el inte vill ha.

Med adresspanelen. Om du i Adressboken (inte Mail) gör en grupp, så dyker den upp i Mail's adresspanel sen. Har(/hade) några stycken - smidigt att bara välja den då. Blir som ett massutskick. :crossfingers:

Kurser... Forumet är en bra "kurs". :D Annars är det nog: leta, prova, testa, fråga. Vara "kunskapshungrig" som ett barn. :crossfingers: Men det mesta ger sig själv och man kommer långt på att tänka logiskt.

Hittills har jag fått gå den långa hårda vägen dvs testat och prövat.

Macforum är en helt otrolig källa till kunskap :wub:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...