Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Installation av Windows 7 frågar efter DVD-drivrutin

existensmaximum

Recommended Posts

existensmaximum

Hej! Jag är helt ny på allt som har med Mac att göra, och nu har jag tänkt installera Windows 7 vid sidan om OSX på min Macbook Pro. Jag har använt mig av Boot Camp Assistant för att fixa ett bootbart USB-minne och så långt fungerar det.

När jag väl kommer in i installationsprogrammet stoppas jag av texten "A required CD/DVD driver is mising" och jag kan inte fortsätta. Jag har googlat mycket på problemet men har inte hittat någon vettig förklaring eller lösning. Somliga påstår att det beror på en korrupt ISO-fil men jag har provat med flera olika ISO-filer med exakt samma resultat.

Det rör sig inte om några skumma piratversioner utan officiella filer, jag har testat både med original-retail och med SP1-versionen, självklart 64-bitars. Jag har till och med bränt ut en DVD och testat med en extern DVD-brännare men med samma resultat.

Någon som har råkat ut för detta och vet vad jag ska göra?

Har du laddat ner och installerat Apples drivrutiner för hårdvaran? (Som du uppmanas att göra i början av BootCamp-assistenten.)

existensmaximum

Har du laddat ner och installerat Apples drivrutiner för hårdvaran? (Som du uppmanas att göra i början av BootCamp-assistenten.)

Japp, det går inte ens att välja bort det alternativet :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...