Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Installera Windows 8.1 i Parallells 9

Jem0612

Recommended Posts

Har kört Windows 8.1 pro preview under Parallells 9 på late 2013 Macbook Pro Retina 16/512. Skulle nu installera Windows 8.1 riktig licens från CD men det vill den inte. Får nedanstående felmeddelande. Har raderat 8.1 pro i finder så den inte skulle ligga och störa. Fast det verkar som delar av programmet ändå är kvar. Får detta felmeddelande när jag trycker på setup.exe mappen på skivan.

"The file autorun.dll could not be loaded or is corrupt. Setup could not continue. Error code is [0X7e]"

Hur gör man?

Verkar inte som ngn annan drabbats av detta fel? Kanske en korrupt installations-DVD? Får väl reklamera den i affären där den är köpt.

Har nu lärt mig att man inte kan installera windows i parallels från en exe-fil. Min Samsung DVD spelare verkar inte vara helt kompatibel med Mawericks. Jag har en giltig licens så skulle man kunna ladda ned windows från Microsoft (utan att behöva betala igen) skulle det funka. Det måste dock vara en s k image file. Hittar ingen möjlighet att ladda ned från Microsoft. Någon som vet om det går eller om man måste använda en fysisk DVD. Office gick utmärkt att ladda ned men windows verkar Microsoft erbjuda det alternativet för.

Lyckades till slut ladda ned en iso-version av Windows via en länk till Microsoft. Får dock inte bilden lika krisperskarp i Windows 8.1 som i Windows 8.1 pro. Någon som har tips om vilka kombinationer av upplösning och förstoring?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...