Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur monterar man en SSD-disk i en PC?

iMarc

Recommended Posts

Har en PC från 2009, med SATA ansutningar på moderkortet. Problemet är att SSD-diskar vad jag har sett oftast har storleken 2,5", hur monterar man en sån när det endast är 3,5" platser för mekaniska diskar? Och vad gäller SATA så finns det ju olika klasser, är de nya diskarna bakotkompatibla så man kan använda de äldre SATA uttagen?

De är väldigt lätta så jag drog fast en 2,5"-disk med två skruvar bara på ena sidan direkt i passande uttag. Att köpa särskild hållare verkar vara onödigt, såvida inte det inte passar annars.

De är väldigt lätta så jag drog fast en 2,5"-disk med två skruvar bara på ena sidan direkt i passande uttag. Att köpa särskild hållare verkar vara onödigt, såvida inte det inte passar annars.

När man gör sådant här hemma kallas det för lambo :)

Hmm, lambo är latin och betyder (primärt) "slicka". :fundersam:

Haha och där jag kommer ifrån betyder det "en lösning som är enkel men dålig i längden och kommer aldrig hålla"

Jaså. Detta kommer att hålla, disken väger ju ingenting, och ingen är därinne och röjer runt. Men jag hade inte gjort samma med en 3,5-tumsdisk. Det hade å andra sidan heller inte behövts.

Jaså. Detta kommer att hålla, disken väger ju ingenting, och ingen är därinne och röjer runt. Men jag hade inte gjort samma med en 3,5-tumsdisk. Det hade å andra sidan heller inte behövts.

När man kan göra det ordentligt från början

Ja alla är vi olika.

Uttrycket "lambo" KAN häröra från Lamborghini som ända fram till nyligen behövde en följebil som plockade upp allt som lossnade och ramlade av. Grymma bilar men med en kvalitet som fick det mesta att verka Fort Knox.

Axelwiki

Lambo KAN häröra från Lamborghini som ända fram till nyligen behövde en följebil som plockade upp allt som lossnade och ramlade av. Grymma bilar men med en kvalitet som fick det mesta att verka Fort Knox.

Axelwiki

Inte omöjligt :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...