Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

FcpX är helt otroligt segt! Mbp 2012


schat2

Rekommendera Poster

Hur kommer det sig att Final cut är så bedrövligt på min mbp?

Så fort jag öppnar ett klipp i timeline så börjar det sega något förbannat, verkligen irriterande.

 

2,9 GHz Intel Core i7

16 GB 1333 MHz DDR3

Intel HD Graphics 4000 1024 MB

Samsung ssd raid0 block 128k

 

Borde den inte klara det ganska bra? hm..

Tackar för svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det första jag tänker på är att det inte finns tillräckligt med utrymme på hårddisken. Det sänker vilken Mac som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför 1333MHz minnen när modellen ska ha 1600Mhz?

Vilket operativsystem kör du?

Du har alltså ena disken i en optibay?

Har du kontrollerat filsystemet i skivverktyget?

Använder du TRIM på SSD diskarna?

Vad exakt för SSD-diskar använder du dig av?

Vad får du för läs/skriv prestanda i Blackmagic disk speed test? (Gratis i App-Store)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken version av FCPX? Vad är det som är segt mer exakt? Vilket format har dina projekt? Vilket format har dina klipp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Testa att göra en säker start.

 

Ska testa det.

 

 

 

Varför 1333MHz minnen när modellen ska ha 1600Mhz?

1.Vilket operativsystem kör du?

2.Du har alltså ena disken i en optibay?

3.Har du kontrollerat filsystemet i skivverktyget?

4.Använder du TRIM på SSD diskarna?

5.Vad exakt för SSD-diskar använder du dig av?

6.Vad får du för läs/skriv prestanda i Blackmagic disk speed test? (Gratis i App-Store)

 

Det visste jag inte ens.. är inte super hajj på det här! Ville ha en rask dator så därför jag köpt all utstyr.

 

1.Senaste osx 10.9.1.

2.Ja.

3.Nej, vet inte ens vad det innebär. Hur gör jag?.

4. Ja.

5. Samsung evo 840 Evo.

6.post-73046-0-85442300-1392310375_thumb.jpg

Vilken version av FCPX? Vad är det som är segt mer exakt? Vilket format har dina projekt? Vilket format har dina klipp?

Fcpx 10.1.1 Tex, jag lägger in ett klipp som jag vill redigera, börjar redigera med filter osv jag laddat ned, efter jag lagt på filtret så börjar hela datorn lagga/sega, kan inte förhandsgranska för min film blir istället ett bildspel, typ.

Jag lägger in mina filmer i mp4 så jag antar att dom är mp4 i fcp också?

När jag importerar mina klipp så tar jag alltid och trycker i " create optimized media", blev lite bättre när jag gjorde det men fortfarande inte helt ok!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa utan filter du laddat ner. MP4 är en behållare inte en codec. Testa att göra om klippen till Pro res.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa utan filter du laddat ner. MP4 är en behållare inte en codec. Testa att göra om klippen till Pro res.

Gillar ju mina filter! <_< Såg nu att det är .mov Hur gör jag det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.mov är inte heller en codec, det är en behållare för multimedia och kan innehålla i princip vad som helst. Det enda intressanta är videoformatet, dvs viken codec som du använt för att komprimera din video med.

Viken codec gäller det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.mov är inte heller en codec, det är en behållare för multimedia och kan innehålla i princip vad som helst. Det enda intressanta är videoformatet, dvs viken codec som du använt för att komprimera din video med.

Viken codec gäller det?

Har ingen aning om vad codec är för något tyvärr..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Inget hjälper... kör nu med diskarna i ikke raid0, har fcp på den ena och filmen på den andra. Helt otroligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Har du fått något svar på detta än schat2? Jag upplever samma sak med ungefär samma datorkonfig som du. Till en början gick det som smör att redigera sen har det tror jag efter uppgraderingen till 10.1 börjat badbolla sig hela tiden. Så fort man bara lägger en enkel transition så badbollas det. Och jag kör biblioteket på en extern disk.

Vet inte om det kan ha att göra med ljudfiler jag lägger in från iTunes (vilket för övrigt har blivit ett riktigt badbolls-monster-skitprogram) ?

 

Och det ska sägas att videofilerna jag jobbar är AppleProres importerade.

 

marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...