Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Dualboot Windows på Macbook Air13 - Har endast licens nyckel

MarcusFlow

Recommended Posts

Hej,

Jag är en nybörjare när det kommer till att använda OSX och jag skulle jätte gärna vilja fixa en dualboot så jag kan sitta och utveckla och använda Windows miljön. Jag har endast en licens nyckel vilket jag har fått ifrån skolan så hur fixar jag detta. Jag har letat runt bland trådar här men hittar ingen som passar mig för jag har endast en licens nyckel will W8 Pro. När jag kör Boot Camp-assisten så kräver den att jag ska ha en USB Enhet med windows 7 eller senare, jag kan inte hellre köra "Hämta den senastw windows stödprogramvaran ifrån Apple". Den kräver att jag också måste ha en USB sticka.

Det skulle varit schyst om man kunde få några liknade tråd länkar eller lite hjälp på traven om hur jag ska komma igång med installationen.

Tack så mycket!

Du måste ha installationsfilen av Wndows.

Kolla här, kanske kan vara nåt:

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/upgrade-product-key-only

Överst på sidan:

"Om du har köpt en Windows 8.1- eller Windows 8-produktnyckel kan du ladda ned och installera Windows från den här sidan med endast produktnyckeln. Du kan välja mellan att installera Windows nu, senare eller från media med en ISO-fil."

Windows måste vara installerat för att använda den sidan.

Joel Westerholm

Hej,

Jag är en nybörjare när det kommer till att använda OSX och jag skulle jätte gärna vilja fixa en dualboot så jag kan sitta och utveckla och använda Windows miljön. Jag har endast en licens nyckel vilket jag har fått ifrån skolan så hur fixar jag detta. Jag har letat runt bland trådar här men hittar ingen som passar mig för jag har endast en licens nyckel will W8 Pro. När jag kör Boot Camp-assisten så kräver den att jag ska ha en USB Enhet med windows 7 eller senare, jag kan inte hellre köra "Hämta den senastw windows stödprogramvaran ifrån Apple". Den kräver att jag också måste ha en USB sticka.

Det skulle varit schyst om man kunde få några liknade tråd länkar eller lite hjälp på traven om hur jag ska komma igång med installationen.

Tack så mycket!

Eftersom att du har en giltig licensnyckel så spelar det egentligen ingen roll vilken skiva du använder. Alla installationsskivor är identiska (förutom olika grader av uppdateringar) och det är licensnyckeln som bevisar att du har en licens och kopplar installationen till den. Så om du känner någon med en installationsskiva ska det vara helt ok att använda den bara du anger din egen nyckel under processen.

Annars, har du provat Microsofts support? Jag vet inte riktigt vilken support man får på studentlicenser men något borde de väl kunna hjälpa till med.

Har inte skolan en IT-avdelning/Helpdesk? Det är ju ändå dem du fått nyckeln av?

Windows måste vara installerat för att använda den sidan.

Han kanske har en annan dator med Windows och kan hämta ISO filen med den? Eller använda en polares Windows dator?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...