Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Smart extralagring till trånga Macar


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

 

Detta är ett Apple forum.

 

 

Nej, Apple driver inte detta forum eller är inblandat på annat sätt.

Detta är ett forum som drivs av en tidning som handlar om Apple-produkter. Men Apple är ,som sagt, inte inblandat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart som 17 att man måste kunna vädra ett missnöje med/över ngt. Hur skulle det var om alla bara teg och allt bara va toppen-toppen. OCh säga det en gång... Tja, ibland kommer ju ämnet upp fler gånger - men man behöver ju inte tjata sönder det direkt. Lagom är bäst.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart som 17 att man måste kunna vädra ett missnöje med/över ngt. Hur skulle det var om alla bara teg och allt bara va toppen-toppen. OCh säga det en gång... Tja, ibland kommer ju ämnet upp fler gånger - men man behöver ju inte tjata sönder det direkt. Lagom är bäst.

 

Och 99% vet att man vid köp tänker igenom hur mycket Prestanda man behöver eller VILL HA !

 

Med det i åtanke så slipper man ångra sej & slipper pilla i datorn NÖJD & BELÅTEN :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och 99% vet att man vid köp tänker igenom hur mycket Prestanda man behöver eller VILL HA !

 

Med det i åtanke så slipper man ångra sej & slipper pilla i datorn NÖJD & BELÅTEN :D

Ja, självklart. Nöjd och belåter är man, och skall man vara. :ThumbsUp: Men hur mkt man än planerar och tänker igenom sina inköp eller det man redan har... Det finns saker, och saker som dyker upp senare. Tänker närmast på som när dem fular till ngt. Både designmässigt eller plockar bort funktioner ur program, limmar/löder fast grejjer så man inte kan byta själv osv osv... Vore konstigt tycker jag om man inte kan vädra sånt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Detta är ett Apple forum.

 

På forum brukar man föra diskussioner om olika saker så som ge tips, förklara vad som är bra, vad som är mindre bra, jämföra osv.

 

Att det inte spelar någon roll om man efterfrågar saker här är väldigt klart när det finns människor här som tycker det är fult att man tycker det är synd att Apple inte erbjuder mer uppgraderingsmöjligheter i SSD i MBA avseendet eller att man skall sluta gnälla.

 

Utan på detta Apple forum får man bara skriva hur bra Apple är.

 

 

 

 

 

Vem har sagt att jag skall ha hjälp?

 

Är det inte att föra en diskussion om vad man tycker om att Apple erbjuder så dåligt med uppgraderingsmöjligheter till MBA i form av SSD.

 

Om MacWorld skriver en artikel om "Smart extralagring till trånga Macar - Har du ont om lagringsutrymme i din Macbook Air" och det finns tredjepartstillverkare som kommer med lösningar då lär det finnas ett behov hos Apples kunder.

 

 

"Och av den anledningen blir jag trött på folk som gång på gång vädrar sitt missnöje här."

 

Det är bara att beklaga när användare med så många inlägg på detta forum blir trött på folk som "visar sitt missnöje" på detta forum ang Apple.

 

 

Att Ni skulle kontakta Apple för detta problem är inte allt för troligt, när Ni anser att det inte finns ngt problem.

 

 

Du för ingen diskussion utan du tjatar om ditt missnöje om och om igen.

Vi har fattat att du inte är nöjde med Apple så då är frågan varför du ens hänger här.

Nej du behöver inte svara på frågan för jag tänker inte svara dig mer för du är inte värd att ta på allvar.

Lycka till med till bittra liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver "föra diskussioner" och "föra en diskussion". I verkligheten slår du fast att det är "skamligt" och "ynkligt" och så vidare, och du gör det när du får chansen. Någon "diskussion" har jag inte sett att du är intresserad av, får du mothugg så gnäller du över att man inte får klaga, et cetera. Det är bara kverulans och provokation. Har du inte förstått att vi övriga befinner oss i ett Macforum därför att vi gillar Macar?

 

+100 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver "föra diskussioner" och "föra en diskussion". I verkligheten slår du fast att det är "skamligt" och "ynkligt" och så vidare, och du gör det när du får chansen. Någon "diskussion" har jag inte sett att du är intresserad av, får du mothugg så gnäller du över att man inte får klaga, et cetera. Det är bara kverulans och provokation. Har du inte förstått att vi övriga befinner oss i ett Macforum därför att vi gillar Macar?

 

Jag fram för min åsikt. När "någon" annan fram för sedan sin åsikt så brukar det kallas för diskussion. Men när "någon" skriver att man skall vara nöjd med det Apple erbjuder, sluta gnäll osv så blir det inte en bra diskussion som gynnar alla. Då är man ute efter att tysta ned kritik. Gå till Apple och klaga men man skall inte klaga på detta forum så att allmänhet får kännedom om det som är sämre/nackdelar med Apple.

 

"Har du inte förstått att vi övriga befinner oss i ett Macforum därför att vi gillar Macar?"

 

Ja, och då är det inte konstigt att dessa inlägg kommer med att man inte skall klaga, att man skall vara nöjd med det Apple matar konsumenterna med eller att Apple inte behöver göra sitt jobb ännu bättre än vad de redan gör. Apple måste älska sådan kunder.

 

Men det som är mest skrämmande att vissa på detta forumet inte kan inse att även Apple kan förbättra sina produkter och det är väl konsumenterna som kommer med kritik att detta behöver Ni förbättra.

 

Är det inte bättre att du stiger ned från din höga häst och säga att Jag kanske inte behöver mera än 128 GB, 256 GB eller 512 GB men det kan finns andra människor som har det behovet och då vore det bra om Apple erbjuder sina kunder det.

 

Istället för att försvara sitt märke in till dumhet.

 

 

 

Nej, Apple driver inte detta forum eller är inblandat på annat sätt.

Detta är ett forum som drivs av en tidning som handlar om Apple-produkter. Men Apple är ,som sagt, inte inblandat.

 

Jag förutsatte att du förstod vad jag menade med "Apple forum" men till nästa gång skall jag skriva väldigt tydligt så även du förstår.

 

 

 

Klart som 17 att man måste kunna vädra ett missnöje med/över ngt. Hur skulle det var om alla bara teg och allt bara va toppen-toppen. OCh säga det en gång... Tja, ibland kommer ju ämnet upp fler gånger - men man behöver ju inte tjata sönder det direkt. Lagom är bäst.

 

Detta problem att konsumenter är begränsade i uppgraderingsmöjligheter med SSD i MBA kom upp i samband med MacWorlds artikel ang just detta. Så detta är väl första gången?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver "föra diskussioner" och "föra en diskussion". I verkligheten slår du fast att det är "skamligt" och "ynkligt" och så vidare, och du gör det när du får chansen. Någon "diskussion" har jag inte sett att du är intresserad av, får du mothugg så gnäller du över att man inte får klaga, et cetera. Det är bara kverulans och provokation. Har du inte förstått att vi övriga befinner oss i ett Macforum därför att vi gillar Macar?

:cake::kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är det enda du gör så jag borde inte vara förvånad.

 

 

 

 

Vad är ditt problem egentligen?

 

Vad är det för fel att skriva att Apple borde/skall erbjuda sina kunder större möjligheter till att uppgradera HDD/SSD i större utsträckning?!

 

Vad är det för fult att skriva det enligt dig?

 

 

 

 

Du för ingen diskussion utan du tjatar om ditt missnöje om och om igen.

Vi har fattat att du inte är nöjde med Apple så då är frågan varför du ens hänger här.

Nej du behöver inte svara på frågan för jag tänker inte svara dig mer för du är inte värd att ta på allvar.

Lycka till med till bittra liv.

 

 

Jag är inte förvånad över att du försvarar Apple in till dumhet. Det bevisade du i iPhone tråden förut.

 

Det som är mest skrämmande är att du inte inser att Apple kan förbättra sina produkter. Istället för att säga som man att sluta gnäll och köp det Apple erbjuder och vara glad annars så kan man köpa PC och sticka från detta forum för man bara gnäller på Apple. Man har inget här att göra.

 

Detta öppnar verkligen upp för en trevlig atmosfär på ett forum.

 

Inse att om inte du behöver större SSD eller ngt annat för du är nöjd med dina produkter från Apple så kanske det finns konsumenter som i detta fall vill ha större uppgraderingsmöjligheter på SSD i MBA från Apple.

 

Detta göra inte dina produkter sämre.

 

Fast att DU är nöjd med dina produkter så vad är problemet att säga Ja det vore väl inte fel om Apple erbjöd mer GB i SSD till sina konsumenter för det verkar finns ett behov och det är inget som försämrar produkten för mig.

 

 

Detta är att försvara sitt märke in till dumhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Är det inte bättre att du stiger ned från din höga häst ...

Nä, det är så högt så jag riskerar att bryta benen, det går inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta problem att konsumenter är begränsade i uppgraderingsmöjligheter med SSD i MBA kom upp i samband med MacWorlds artikel ang just detta. Så detta är väl första gången?

Nej, det var väl ett tag sen det både kom fastlödda minnen och en del därman inte kan byta disk (?), och hur svårt det har blivit på en del datorer att ö h t göra ngt själv. Missnöjet över det har nog vädrats flera gånger ... med all rätt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag förutsatte att du förstod vad jag menade med "Apple forum" men till nästa gång skall jag skriva väldigt tydligt så även du förstår.

 

 

Det är stor skillnad på "Apple forum" och "Forum om Apple-produkter".

Som någon sa: Det är alltid bra att uttrycka sig precist. Det är exempelvis ingen mening med att uttrycka ett telefonnummer på ett ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, det är så högt så jag riskerar att bryta benen, det går inte.

 

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är stor skillnad på "Apple forum" och "Forum om Apple-produkter".

Som någon sa: Det är alltid bra att uttrycka sig precist. Det är exempelvis ingen mening med att uttrycka ett telefonnummer på ett ungefär.

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...