Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Smart extralagring till trånga Macar


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Men om man har en bärbar Mac med för liten HD är det en hjälp på vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte gå till grundproblemet?

 

 

Varför inte Apple erbjuder större SSD från start.

 

 

MBA 13" 128 GB SSD 9 995 kr. Uppgradering av SSD går ej. (Samma med MBA 11")

 

MBA 13" 256 GB SSD 11 995 kr Uppgradering av SSD 256 GB till 512 GB 2 640 kr. (Samma med MBA 11")

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte gå till grundproblemet?

 

 

Varför inte Apple erbjuder större SSD från start.

 

 

MBA 13" 128 GB SSD 9 995 kr. Uppgradering av SSD går ej. (Samma med MBA 11")

 

MBA 13" 256 GB SSD 11 995 kr Uppgradering av SSD 256 GB till 512 GB 2 640 kr. (Samma med MBA 11")

Jo, men visst kan man uppgradera, här finns guider hur man gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De bärbara som är sålda är sålda och många vill kanske inte in och rota i datorn. Visst kan man klandra Apple för att sälja datorer med små SSD men prislappen ska ju inte bli astronomisk heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

256 Gb men Priser är förhållandevis mot 128Gb DYRT !

 

http://www.webbshoppen.se/PartDetail.aspx?q=p:5844976;c:36126

Grejjen är att kortet inte sticker ut ngt, som det (normalstora) du länkar till gör.

 

Här är en variant på det som var i artikeln: http://www.adafruit.com/products/1569

 

1569mac.jpg1569explode.jpg

 

Har sett på ett annat ställe med ... en grön variant. Sen köper man en microSD-kort. T ex Sandisk Extreme, har bra läs/skrivvärden.

 

- - -

 

Är man lite händig med kniven kan man faktisk kapa ett vanligt (på rätt ställe :crossfingers:) och sen limma ihop kanten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men visst kan man uppgradera, här finns guider hur man gör.

 

På vilket sätt kommer man åt grundproblemet, att Apple inte erbjuder uppgradering som tredjeparts tillverkarna, med denna lösning?

 

 

Är det inte skamligt att inte ens tillverkare Apple inte kan/vill erbjuda så simpla uppgraderingsmöjligheter för sina kunder ...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt kommer man åt grundproblemet, att Apple inte erbjuder uppgradering som tredjeparts tillverkarna, med denna lösning?

 

 

Är det inte skamligt att inte ens tillverkare Apple inte kan/vill erbjuda så simpla uppgraderingsmöjligheter för sina kunder ...

 

Nej det är inte skamligt för det handlar om en konsumentpryl.

Att kapten klänning släpps ut är skamligt tex.

 

Enda sättet DU kommer åt grundproblemet är att köpa PC så är problemet löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är inte skamligt för det handlar om en konsumentpryl.

Att kapten klänning släpps ut är skamligt tex.

 

Enda sättet DU kommer åt grundproblemet är att köpa PC så är problemet löst.

 

 

Vilken tur att det finns tredjepartstillverkare som erbjuder uppgraderingsmöjligheter till en "konsumentpryl" som själva tillverkaren, Apple, inte behagar att erbjuda i samma utsträckning.

 

 

Skall jag köpa en PC istället för att Apple skall erbjuder simpla uppgraderingsmöjligheter till sina kunder som uppenbarligen efterfrågar detta?

 

Aj aj, glömde helt bort att man inte får kritisera Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Vilken tur att det finns tredjepartstillverkare som erbjuder uppgraderingsmöjligheter till en "konsumentpryl" som själva tillverkaren, Apple, inte behagar att erbjuda i samma utsträckning.

 

 

Skall jag köpa en PC istället för att Apple skall erbjuder simpla uppgraderingsmöjligheter till sina kunder som uppenbarligen efterfrågar detta?

 

Aj aj, glömde helt bort att man inte får kritisera Apple.

 

Det är det enda du gör så jag borde inte vara förvånad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är det enda du gör så jag borde inte vara förvånad.

 

 

Vad är ditt problem egentligen?

 

Vad är det för fel att skriva att Apple borde/skall erbjuda sina kunder större möjligheter till att uppgradera HDD/SSD i större utsträckning?!

 

Vad är det för fult att skriva det enligt dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför borde/skall ett privat företag erbjuda något särskilt? De gör sina grejer och hoppas att folk köper dem. Så här långt verkar Apples strategi fungera rätt väl. Jag hörde Bill Gates i Skavlan berömma Steve Jobs och Apple för vad man har åstadkommit långsiktigt. Apples affärsidéer är det nog inget större fel på. Men de passar väl inte alla, så klart. Att skriva att det är "skamligt" att de inte erbjuder det ena eller andra är lite lätt tragikomiskt. Ska man klaga på Apple borde det handla om deras relativt usla miljötänkande och sorglösa utnyttjande av billig arbetskraft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför borde/skall ett privat företag erbjuda något särskilt? De gör sina grejer och hoppas att folk köper dem. Så här långt verkar Apples strategi fungera rätt väl. Jag hörde Bill Gates i Skavlan berömma Steve Jobs och Apple för vad man har åstadkommit långsiktigt. Apples affärsidéer är det nog inget större fel på. Men de passar väl inte alla, så klart. Att dessutom skriva att det är "skamligt" att de inte erbjuder det ena eller andra är lite lätt tragikomiskt, ärligt talat. Ska man klaga på Apple är det väl snarare deras relativt usla miljötänkande och sorglösa utnyttjande av billig arbetskraft.

 

 

 

Lite lätt tragikomiskt är att Apple erbjuder uppgraderingsmöjligheter för RAM till svindyra priser och när man läser på olika Mac forum så tipsar alla att man skall köpa minsta RAM för att sedan köpa tredjepartstillverkare för att uppgradera RAM till ett billigare pris.

 

Där kan man erbjuda uppgraderingsmöjligheter..

 

Men nu börjar Apple låsa in sina kunder med fastlödda RAM moduler så man inte kan uppgradera i efterhand ..

 

Vi får väl vara glada över att man ens kan uppgradera SSD i tex MBA överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple är Apple !

 

Och 99% vet att man vid köp tänker igenom hur mycket Prestanda man behöver eller VILL HA !

 

Så att kunna lägga till upp till 256 Gb lagring i den lilla springan är ett bra alt :yeahbaby:

 

DIF :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple är Apple !

 

Och 99% vet att man vid köp tänker igenom hur mycket Prestanda man behöver eller VILL HA !

 

Så att kunna lägga till upp till 256 Gb lagring i den lilla springan är ett bra alt :yeahbaby:

 

DIF :ThumbsUp:

 

Precis så istället för att hålla på och gnälla över hur det är så köper man rejält från början. Eller använder denna lösning :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Precis så istället för att hålla på och gnälla

 

 

Apple tog bort bakgrundsbelyst tangentbord från Air för att nästa gen återinföra bakgrundsbelyst tangentbord. Detta för att kunderna efterfrågade detta.

 

 

Skön inställning att man inte skall hålla på och "gnälla" utan istället köpa det som Apple erbjuder.

 

Men tydligen så sitter vissa som fågelungar med öppna munnar och blir matade av Apple utan att ifrågasätta. Apple måste älska dessa kunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple är Apple !

 

Och 99% vet att man vid köp tänker igenom hur mycket Prestanda man behöver eller VILL HA !

 

Så att kunna lägga till upp till 256 Gb lagring i den lilla springan är ett bra alt :yeahbaby:

 

DIF :ThumbsUp:

 

 

Apple är Apple och det vet de flesta vad det innebär.

 

 

Om 99% tänker igenom hur mycket prestanda man behöver eller vill ha men Apple inte erbjuder mer än uppgraderingsmöjlighet på den dyraste MBA och det är ynkligt.

 

Eftersom tredjepartstillverkare kommer med sådana lösningar så finns det uppenbarligen ett behov hos Apples kunder. Så varför inte erbjuda större uppgraderingsmöjligheter i SSD väg. En sådan simpel sak.

 

 

Bara hoppas det kommer till nästa gen MBA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Apple tog bort bakgrundsbelyst tangentbord från Air för att nästa gen återinföra bakgrundsbelyst tangentbord. Detta för att kunderna efterfrågade detta.

 

 

Skön inställning att man inte skall hålla på och "gnälla" utan istället köpa det som Apple erbjuder.

 

Men tydligen så sitter vissa som fågelungar med öppna munnar och blir matade av Apple utan att ifrågasätta. Apple måste älska dessa kunder.

 

Att du efterfrågar (klagar) något här spelar ingen roll så efterfråga (klaga) på rätt ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker på en skylt på en restaurang:

"Om du gillar maten, tala om det för dina vänner. Om du inte gillar maten, tala om det för oss."

 

Så om du är missnöjd med Apple, tala om det för Apple. VI på forumet kan (naturligtvis) inte hjälpa dig. Och av den anledningen blir jag trött på folk som gång på gång vädrar sitt missnöje här.

EN gång är OK, för då kanske det finns någon som har en lösning, eller så kan vi hjälpa till med att tala om för Apple att något är fel.

 

Så den som vill att Apple åtgärdar något: Här är rätt ställe:

http://www.apple.com/feedback/

 

Och tala gärna om det för oss EN gång, så kan vi också kontakta Apple. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker på en skylt på en restaurang:

"Om du gillar maten, tala om det för dina vänner. Om du inte gillar maten, tala om det för oss."

 

Så om du är missnöjd med Apple, tala om det för Apple. VI på forumet kan (naturligtvis) inte hjälpa dig. Och av den anledningen blir jag trött på folk som gång på gång vädrar sitt missnöje här.

EN gång är OK, för då kanske det finns någon som har en lösning, eller så kan vi hjälpa till med att tala om för Apple att något är fel.

 

Så den som vill att Apple åtgärdar något: Här är rätt ställe:

http://www.apple.com/feedback/

 

Och tala gärna om det för oss EN gång, så kan vi också kontakta Apple. :)

+ 1 :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker på en skylt på en restaurang:

"Om du gillar maten, tala om det för dina vänner. Om du inte gillar maten, tala om det för oss."

 

Så om du är missnöjd med Apple, tala om det för Apple. VI på forumet kan (naturligtvis) inte hjälpa dig. Och av den anledningen blir jag trött på folk som gång på gång vädrar sitt missnöje här.

EN gång är OK, för då kanske det finns någon som har en lösning, eller så kan vi hjälpa till med att tala om för Apple att något är fel.

 

Så den som vill att Apple åtgärdar något: Här är rätt ställe:

http://www.apple.com/feedback/

 

Och tala gärna om det för oss EN gång, så kan vi också kontakta Apple. :)

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Att du efterfrågar (klagar) något här spelar ingen roll så efterfråga (klaga) på rätt ställe.

 

Detta är ett Apple forum.

 

På forum brukar man föra diskussioner om olika saker så som ge tips, förklara vad som är bra, vad som är mindre bra, jämföra osv.

 

Att det inte spelar någon roll om man efterfrågar saker här är väldigt klart när det finns människor här som tycker det är fult att man tycker det är synd att Apple inte erbjuder mer uppgraderingsmöjligheter i SSD i MBA avseendet eller att man skall sluta gnälla.

 

Utan på detta Apple forum får man bara skriva hur bra Apple är.

 

 

 

Jag tänker på en skylt på en restaurang:

"Om du gillar maten, tala om det för dina vänner. Om du inte gillar maten, tala om det för oss."

 

Så om du är missnöjd med Apple, tala om det för Apple. VI på forumet kan (naturligtvis) inte hjälpa dig. Och av den anledningen blir jag trött på folk som gång på gång vädrar sitt missnöje här.

EN gång är OK, för då kanske det finns någon som har en lösning, eller så kan vi hjälpa till med att tala om för Apple att något är fel.

 

Så den som vill att Apple åtgärdar något: Här är rätt ställe:

http://www.apple.com/feedback/

 

Och tala gärna om det för oss EN gång, så kan vi också kontakta Apple. :)

 

 

Vem har sagt att jag skall ha hjälp?

 

Är det inte att föra en diskussion om vad man tycker om att Apple erbjuder så dåligt med uppgraderingsmöjligheter till MBA i form av SSD.

 

Om MacWorld skriver en artikel om "Smart extralagring till trånga Macar - Har du ont om lagringsutrymme i din Macbook Air" och det finns tredjepartstillverkare som kommer med lösningar då lär det finnas ett behov hos Apples kunder.

 

 

"Och av den anledningen blir jag trött på folk som gång på gång vädrar sitt missnöje här."

 

Det är bara att beklaga när användare med så många inlägg på detta forum blir trött på folk som "visar sitt missnöje" på detta forum ang Apple.

 

 

Att Ni skulle kontakta Apple för detta problem är inte allt för troligt, när Ni anser att det inte finns ngt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver "föra diskussioner" och "föra en diskussion". I verkligheten slår du fast att det är "skamligt" och "ynkligt" och så vidare, och du gör det när du får chansen. Någon "diskussion" har jag inte sett att du är intresserad av, får du mothugg så gnäller du över att man inte får klaga, et cetera. Det är bara kverulans och provokation. Har du inte förstått att vi övriga befinner oss i ett Macforum därför att vi gillar Macar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...