Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
kiplon

Vissa bilder förs över i bildströmmen, andra inte.

Rekommendera Poster

kiplon

Hur kan det komma sig att bildströmmen ser olika ut i mina olika Aperture-bibliotek? Och hur kan det komma sig att vissa bilder ibland aldrig strömmar över från telefon medan det andra gånger strömmar över så snabbt som det bara kan gå? Trots att bilden är tagen med samma förutsättningar med iPhone hemma i nätverket.

Om jag öppnar ett av mina bildbibliotek och slår på Photo Stream så rasslar bilderna in, låt säga att det totalt blir 550 bilder. Om jag sedan switchar över till ett annat bildbibliotek och slår på Photo Stream så rasslar det in ett annat antal bilder.

Dessutom så har jag bilder i Kameran i iPhone som aldrig någonsin kommer över, trots att jag inte rört en endaste inställning. Andra bilder jag tar kommer över på direkten till Aperture, och andra inte. Trots att samtliga bilder är tagna t o m i samma rum hemma. Så förutsättningarna borde ju vara goda för att det ska funka.

för jag inbillar mig att om jag tar en bild när jag är ansluten via wifi, så borde den bilden rassla över snabbare än om jag tar bilden när jag är ansluten via 3G?

Hur kan det här komma sig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
kiplon

Är det bara jag som har problem med detta?

Tänkte det kanske skulle fixa sig när jag gick över till Mavericks, men det är lika illa.

Ibland går bilderna över på direkten och ibland med flera dagars fördröjning.

Tog bilder i början på veckan med telefon och de har fortfarande inte synts till i datorn.

Tog en bild i dag på fm hemma när både dator och telefon var uppkopplad med wifi. Nix, syns inte till.

Andra gånger går det sekundsnabbt..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...