Jump to content
Just nu i M3-nätverket

32- eller 64-bitars Windows 8.1

Jem0612

Recommended Posts

Undrar vilket som är bäst att installera . 32- eller 64-bitars Windows 8.1? Har en ny MacbookPro med 16 Gb RAM. Så datorn klarar ju 64-bitar. Mer orolig för gamla program från 90-talet och drivrutiner till felfri laserskrivare från början av 2000-talet. Har tänkt köra virtuellt under Parallells 9.

Någon som vet mer?

Hur ska vi veta vad det är för gamla program och gammal laserskrivare, och då bedöma om de funkar i Windows 8.1 överhuvudtaget? Hur tänkte du där?

Skämt åsido (jag skojar bara) kör på 64 bitar så klart. Gamla program och skrivare kan du köra på den billiga XP-datorn jag har stående i min källare... :totaltgalen:

Undrar vilket som är bäst att installera . 32- eller 64-bitars Windows 8.1? Har en ny MacbookPro med 16 Gb RAM. Så datorn klarar ju 64-bitar. Mer orolig för gamla program från 90-talet och drivrutiner till felfri laserskrivare från början av 2000-talet. Har tänkt köra virtuellt under Parallells 9.

Någon som vet mer?

Behöver du inte köra moderna 64-bitarsprogram som utnyttjar ett separat minnesutrymme på mer än 4 GB och har du inte tänkt att avdela mer än 3 GB RAM till Windows i Parallells så kör på 32 bitar.

Bra tips, ska själv installera windows vid sidan av osx. Min ssd pajjade så dags o slänga i en ny hdd så tänkte att det är lika bra o köra bootcamp direkt!

Någon som vet mer?

Har du kollat om någon av dessa Windows versioner klarar av dina gamla program eller skrivare det är ingen garanti bara för att du väljer ett 32-bitars system.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...