Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Borttagna inlägg


malfre01

Rekommendera Poster

Är det normalt att ta bort inlägg i trådar utan att meddela skriftställaren av inlägget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du gjort nu då broder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har genom åren fått ett okänt antal inlägg borttagna utan att personligen ha meddelats om saken. De har då allt annat än följt uppmaningen om att vända andra kinden till. Jag klagar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacHedda: Antagligen så uttryckte jag mig lite väl rättframt i en tråd ;)

Alix: Missförstå mig rätt, jag klagar inte, jag vara bara nyfiken. Risken finns ju att en tråd blir lite sönderryckt om du förstår hur jag menar (dock inte i detta fallet) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Alix: Missförstå mig rätt, jag klagar inte, jag vara bara nyfiken. Risken finns ju att en tråd blir lite sönderryckt om du förstår hur jag menar (dock inte i detta fallet) :)

Nej, jag skrev bara att jag inte klagade för egen del. Du kan ha fog för att klaga, vad jag vet. Annars förstår jag vad du menar, och så kan det bli ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Är det normalt att ta bort inlägg i trådar utan att meddela skriftställaren av inlägget?

 

Det kan bli så, särskilt om dina inlägg försvinner som en del i en större rensning i en tråd. Om det inte var du som bidrog till att dra igång tjafset så bryr i alla fall jag mig ofta inte om att meddela varenda medlem om åtgärden. I så fall skriver jag snarare ett inlägg i tråden och meddelar vad som hänt med en uppmaning om skärpning.

 

En inte helt ovanlig fråga jag får är varför ens inlägg försvann trots att de inte bröt mot några regler, och det sker i samma situation. Ibland rensas helt enkelt ett sjok bort av någon anledning, det kan bero på att det är tjafs eller off topic till exempel. I det läget är det ingen mening att lämna kvar enstaka inlägg som då står helt utan sammanhang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det normalt att ta bort inlägg i trådar utan att meddela skriftställaren av inlägget?

Jag startade för några år sen en tråd med namnet "Svenska språket". Den plockades bort nästan direkt. Jag har bett Joel kolla upp det men han har inte lyckats hitta den. Vad jag vet fanns det inga stötande inlägg i tråden så den enda anledningen jag kunde komma på var att någon med moderators rättigheter tog den personligt, titeln alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...