Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

VPN Router framför Airport Extreme - förslag


Challe76a

Rekommendera Poster

Hej ( & hjälp)

 

Har suttit och klurat på ett problem som jag vill lösa. Jag har en del tjänster (bl.a Eye TV satellit TV) igång hemma och en del krockar med Apples "back to my mac" portar vilket har gjort att jag varit tvungen att stänga av det i mina Apple APs. Det tråkiga med det är att jag inte på något sätt kan komma åt enheterna (OSX Servern mm) som finns hemma. Apple har ju ingen VPN funktion i sina enheter. Det finns i OSX servern men den lämnar en del att önska ska jag tillägga.

 

Så därför tänkte jag göra om lite och införskaffa en Brandvägg/Router som får sitta först ut mot internet så jag kan använda VPN för att komma hem. Bakom den sätter jag min Airport & Time Capsules som får sköta det trådlösa nätet hemma (3 st = Stort hus). Nu kommer frågan: Någon som har tips på en bra brandvägg/router med: VPN, DHCP, Gigabit portar 4 st eller fler, som skulle funka bra. Behöver jag tillägga att den inte ska behöva startas om...

 

En sådan först skulle lösa problemet med att kolla film när man är utomlands också.

Har ca: 20 enheter hemma som är uppkopplade så hög throughput är ett krav.

 

Funktion och stabilitet går före pris.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...