Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Boax

Rekommendera Poster

Hej forumet! Jag funderar på att skaffa Aperture, men eftersom det inte har uppdaterats på länge så är jag osäker på om jag ska köpa det eller invänta v.4.. Har letat runt på internet och så vitt jag förstår så har det varit spekulationer om version fyras lanseringsdatum länge. Är det stor chans att den släpps inom de närmaste månaderna, eller lär vi få vänta ännu ett tag? Och om jag skaffar Aperture 3.x får jag uppgradera till v.4 gratis?

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej forumet! Jag funderar på att skaffa Aperture, men eftersom det inte har uppdaterats på länge så är jag osäker på om jag ska köpa det eller invänta v.4.. Har letat runt på internet och så vitt jag förstår så har det varit spekulationer om version fyras lanseringsdatum länge. Är det stor chans att den släpps inom de närmaste månaderna, eller lär vi få vänta ännu ett tag? Och om jag skaffar Aperture 3.x får jag uppgradera till v.4 gratis?

 

Tacksam för svar!

Har mycket svårt att tänka mig att man inte kommer att kunna uppgradera gratis.

Andra som har kört macprogram i väldans många år får väl rätta mig om jag tror fel, men min upplevelse är att uppgraderingar alltid är gratis när det gäller programvaror.

 

Däremot operativsystem så har väl Apple gjort på lite olika sätt.

 

Är du intresserad och eg har bestämt dig för Aperture så är det väl bara att köra på och ladda ner det?

 

Det händer ju ideligen grejer med programvarorna, och i princip så är det alltid någon uppdatering eller uppgradering på gång på ett eller annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Final Cut Pro X och Logic Pro X var väl inte gratis att uppdatera till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från 1.x till 2. samt från 2.x till 3.x har man fått betala en liten slant, men inte för uppdateringar inom resp version. Se upp med vilket OSX-system du har så att det är kompatibelt med senaste 3.x om du nu köper det. Har själv 3.4.5, men har för mig att det finns ytterligare en senare version.Jag försökte uppdatera till den, men det gick inte eftersom jag ligger kvar med har OS 10.7.5. Tror att det krävs 10.8 eller 10.9 för senaste versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör senaste 10.9 Mavericks... Men på kiplon lät det som att det var gratis att uppgradera även mellan 3.x och 4.x...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Final Cut Pro X och Logic Pro X var väl inte gratis att uppdatera till?

Jag vill nog kalla Final Cut Pro X ett helt nytt program jämfört med Final Cut så att man betalar för det är helt ok, det var inte heller speciellt dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så Aperture 4 lär inte vara gratis att uppdatera till, men behöver jag betala fullpris när det släpps eller brukar det finnas uppgraderings priser? Hur länge tror ni vi ska få vänta innan det släpps, är det dumt att köpa 3.x nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver du programmet nu så köp det nu. Ska du vänta på "nästa version" blir det inget slut på väntan.

Endast tillverkaren av programmet vet när nästa version kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så Aperture 4 lär inte vara gratis att uppdatera till, men behöver jag betala fullpris när det släpps eller brukar det finnas uppgraderings priser? Hur länge tror ni vi ska få vänta innan det släpps, är det dumt att köpa 3.x nu?

Att uppgradera från en version till nästa brukar vara billigare .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I samband med att man släppte Mavericks så kom Aperture 3.5. Senaste versionen är 3.5.1.

Aperture fungerar perfekt med OS X 10.9.1 så det är bara köpa och använda. Har använt Aperture sen version 3 släpptes och det har fungerat väldigt bra för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...