Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ljudet spelas på min Macbook Air i stället för Apple TV


SarahOhrn

Rekommendera Poster

Jag förstår inte riktigt. Finns flera trådar om liknande men får ändå inte till det så frågar här ändå. Oftast när jag startar upp och ska ha skärmdubblering med ljudet i tvn också, så stannar ljudet kvar i datorn. Så måste jag starta om datorn varje gång för att det ska funka typ! Jag väljer Apple TV så bilden speglas, sen ska jag t ex spela ljudet men då spelas det bara i datorn. Finns det nån inställning man ska ändra så det automatiskt flyttas med varje gång och slippa krångla?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testa hålla inne Alt o klicka på jludikonen i menyn o sedan välj apple-tv/airplay symbolen,den har en förmåga att slå ifrån ibland,ibland kan man få göra detta flera ggr innan den fattar att den ska spela upp genom apple-tv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testa hålla inne Alt o klicka på jludikonen i menyn o sedan välj apple-tv/airplay symbolen,den har en förmåga att slå ifrån ibland,ibland kan man få göra detta flera ggr innan den fattar att den ska spela upp genom apple-tv

Ok det finns alltså ingen inställning man kan ha alltid. Irriterande grej! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok det finns alltså ingen inställning man kan ha alltid. Irriterande grej! :)

nja,ibland vill det sig helt enkelt inte bara ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också det problemet. Startar alltid om Airen innan det är dags att ansluta för då fungerar det varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...