Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

formatera macbook air 12


fanello

Rekommendera Poster

Har någon en bra länk så att jag kan ladda ner operativsystemet till macbook air 2012 så att jag kan formatera om datan.


jag testade att ladda ner operativsystemet, men när det fått ner den på datan så kunde jag inte föra över den på ett usb minne, filen ville inte flyttas över, varför kan det vara så? Hur gör man för att få över den på ett usb när den inte vill flyttas över?



Jag testade att "reparera skivan", det gick bra tills det kom upp "Disk utility stopped repairing "Macitosh HD" Disk utility can't repair disk, back up as many of your files as possible, reform the disk and restore your back-up files", varför kunde den inte genomföra det? Har testat alla 4 alternativen i bilden, men inget har funkat. Därför vill jag få över filen med operativsystemet på ett usb och se om datan kan känna av den filen på usb minnet så att jag kan installera om operativsystemet på det sättet.



För nu kunde jag varken reparera skivan eller installera om operativsystemet, vad ska jag göra?



Jag kan starta datan, men kommer inte längre än att till den börjar ladda som någon uppdatering och när uppdateringen är klar så dör datan. Vet inte vad som har hänt med den. Och nu har jag testat allt möjligt utan att någonting har fungerat. Den enda utvägen verkar vara att formatera om datan vilket jag vill få tips om hur jag ska göra??

post-74469-0-98842800-1389920663.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...