Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Varningspoäng" - vad är det för något?


Alix

Rekommendera Poster

Joel Westerholm

Ett nytt modereringsverktyg som vi tänkte testa. Jag slog på det i går för att se hur det fungerar och fixa till inställningarna, så jag har inte hunnit informera om det än. Det är en annorlunda metod för att utdela tillsägelser men ger även en möjlighet att tillfälligt stänga av användare som fortsätter missköta sig.

 

Kortfattat ger en varning en viss poäng och får någon användare för många poäng under en tid så blir det omöjligt att posta nya inlägg under en period, är det riktigt illa går det inte att logga in under en längre period. Detaljerna är inte riktigt färdiga än, vi får trimma in det här lite, men en enkel varning eller två för mindre allvarliga grejer kommer inte innebära att någon blir blockerad. För det krävs grova övertramp eller många under kort tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, då kan man slappna av :kaffe::borstatanderna:

 

undrade just vad det var och som jag bara såg på min egen avatar men inte på någon annans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visar funktionen ackumulerade varningar, eller handlar det om varningar som ännu inte har preskriberats?

 

20 varningar hos en som varit väldigt aktiv i 5 år låter ju inte lika illa som 10 varningar på 7 inlägg under en helg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill se alla andras varningspoäng. :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att man drar av varningspoäng från plusryktet och att åtgärder sätts in först när man hamnar på minus. :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill se alla andras varningspoäng. :devil:

Det tar jag bra betalt för :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Visar funktionen ackumulerade varningar, eller handlar det om varningar som ännu inte har preskriberats?

 

20 varningar hos en som varit väldigt aktiv i 5 år låter ju inte lika illa som 10 varningar på 7 inlägg under en helg.

 

Jag är inte helt insatt i detaljerna än måste jag erkänna. Men jag skulle absolut tro att användaren har kvar en historik över sina egna varningar (det finns en lista där ni kan se orsaken och tidpunkten för varje varning), och jag är säker på att vi moderatorer kommer kunna se hela historiken också. Däremot kommer inte poängen vara kvar efter en tid (just nu två dygn men det är mycket möjligt att vi ändrar det senare). Det är de som till slut leder till en blockering.

 

Tänk också på att de andra användarna på forumet inte kommer kunna se varningarna, bara användaren själv och vi moderatorer ska kunna se det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Okej, är det något ni inför för att möjligheten finns, eller för att ni vill täcka upp ett behov?

 

Det finns ett behov av att kunna blockera en användare från att posta. Det är inte något vi behöver särskilt ofta men när det behövs så är det väldigt värdefullt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det finns ett behov för att kunna blockera en användare från att posta. Det är inte något vi behöver särskilt ofta men när det behövs så är det väldigt värdefullt.

Okej, då vet jag.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj :tyst:

Bäst du passar dig NOGA!!!! :policeman:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bäst du passar dig NOGA!!!! :policeman:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:P

 

Okey ! :innocent:

 

:kramis:

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...