Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Bootcamp botar inte windows.

Simpedimp

Recommended Posts

Hejsan!

Jag skulle göra min windows partition större och gjorde då en kopia på min bootcamp partition med Winclone, sen fixade jag drivisar så jag kunde formatera en partition i skivverktyg till NTFS. Återställde sedan denna avbild jag gjort i winclone till min nya större Bootcamp partition.

När jag håller nere ALT vid uppstart så hittas "Windows" partitionen och väljer att boota med den, men då får jag : Windows failed to start blabla STATUS: 0xc0000225.

Hur fixar jag detta? Tänkte först att jag skulle reparera med min Bootcampwindows usb-sticka men så fort jag kommer fram när jag ska välja språk så finns det ingen mus och datorn laggar fast.

Datorn är en ny Macbook pro retina.

Jag är inte så slängd i Windows men jag har för mig att det läggs en bootloader på en liten, liten del av partitionen i en egen liten snutt, den kanske inte kom med?

Jag är inte så slängd i Windows men jag har för mig att det läggs en bootloader på en liten, liten del av partitionen i en egen liten snutt, den kanske inte kom med?

Har skapar jag en sådan via OSX? Försöker googla men är så svårhittat..

Använd Boot Camp-assistent när du skapar en partition till Windows, istället för skivverktyg. Du måste påbörja installationen av Windows för att kunna formatera till NTFS dock.

Använd Boot Camp-assistent när du skapar en partition till Windows, istället för skivverktyg. Du måste påbörja installationen av Windows för att kunna formatera till NTFS dock.

Jag kan ha missuppfattat ditt problem, ber om ursäkt i så fall!

Har använt Bootcamp för att försöka reparera min installation men när jag ska bota från mitt Windows 7 USB får jag samma fel..

Har använt Bootcamp för att försöka reparera min installation men när jag ska bota från mitt Windows 7 USB får jag samma fel..

Ta bort din felaktiga win partition, kör bootcamp välj storlek och installera windows via bootcamp därefter när windows är inlagt och klart för du över de filer etc du har på din winclone kopia så skall det fungera.

Ta bort din felaktiga win partition, kör bootcamp välj storlek och installera windows via bootcamp därefter när windows är inlagt och klart för du över de filer etc du har på din winclone kopia så skall det fungera.

Slipper jag installera om allt osv då? gör jag det i winclone?

Slipper jag installera om allt osv då? gör jag det i winclone?

Jag har aldrig använt winclone men det är ju tanken har bara använt Win 7 Pros egna inbyggda backup program, där kan amman återställa ifrån utan problem efter man installerat Win 7 via bootcamp sist jag provade iaf. Du skall inte mixtra ned win partitioner på en mac utanför bootcamp om du inte verkligen vet vad du gör, det leder bara till strul och i värsta fall att det även tar död på din osx partiton.

Jag har aldrig använt winclone men det är ju tanken har bara använt Win 7 Pros egna inbyggda backup program, där kan amman återställa ifrån utan problem efter man installerat Win 7 via bootcamp sist jag provade iaf. Du skall inte mixtra ned win partitioner på en mac utanför bootcamp om du inte verkligen vet vad du gör, det leder bara till strul och i värsta fall att det även tar död på din osx partiton.

Enligt Winclone ska man göra en backup i programmet, sen göra en ny installation av bootcamp. Sen tar winclone bort den nya och ersätter med min backup. Men det fungerade inte får samma bootfel igen.. Så verkar vara något konstigt med deras backup och det är den enda jag har så får väl installera om allt igen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...