Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mavericks problem när man kopplar in i TV


JokerM

Rekommendera Poster

Har en 55 tums Samsung hemma.

Innan Mavericks kom ut så var det inga problem med att koppla in datorn i TV´n.

Fick ut hela bilden, oavsett ifall man kör skärmduplicering eller inte.

Men nu har jag märkt att när man inte kör skärmduplicering i Mavericks så får jag en grå menyrad på TV´n när jag spelar upp en film i helbild.

Använder jag skärmduplicering så försvinner menyraden men då har bilden förändrats på datorn. 16:9 istället för 16:10. Så mitt OS skalas om av någon anledning.

 

Har även en fråga om VLC i Mavericks, varje gång man startar någon film så startas VLC i helskärmsläge, så stänger av VLC så får man den där effekten som när man avslutar Safari, iPhoto från helskärmsläge. En panorering till vänster. Jag vill inte att VLC ska bete sig som att det spelas upp från ett annat "skrivbord", för det är typ det helskärmsläge, olika "skrivbord" för ett program åt gången i helbild.

Har kollat inställningar men kan inte hitta lösningar till dessa problem.

 

post-51606-0-10767900-1389535494_thumb.png

 

Någon som kan hjälpa?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Kom igen forumet.

Är det verkligen ingen som har samma problem med Mavericks?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en 55 tums Samsung hemma.

Innan Mavericks kom ut så var det inga problem med att koppla in datorn i TV´n.

Fick ut hela bilden, oavsett ifall man kör skärmduplicering eller inte.

Men nu har jag märkt att när man inte kör skärmduplicering i Mavericks så får jag en grå menyrad på TV´n när jag spelar upp en film i helbild.

Använder jag skärmduplicering så försvinner menyraden men då har bilden förändrats på datorn. 16:9 istället för 16:10. Så mitt OS skalas om av någon anledning.

 

Har även en fråga om VLC i Mavericks, varje gång man startar någon film så startas VLC i helskärmsläge, så stänger av VLC så får man den där effekten som när man avslutar Safari, iPhoto från helskärmsläge. En panorering till vänster. Jag vill inte att VLC ska bete sig som att det spelas upp från ett annat "skrivbord", för det är typ det helskärmsläge, olika "skrivbord" för ett program åt gången i helbild.

Har kollat inställningar men kan inte hitta lösningar till dessa problem.

 

attachicon.gifSkärmavbild 2014-01-12 kl. 15.03.38.png

 

Någon som kan hjälpa?

 

Har samma problem! Har en Samsung tv 55" kopplar tvn med en hdmi till min iMac 27"thunderboltuttaget. Kopplade aldrig tvn till datorn innan Mavericks kom så kan inte hjälpa dig... men någon som vet kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem, men detta löses enkelt genom att:

 

- Gå in under Systeminställningar och Mission Control

- Bocka ur "Använd separata områden" (eller liknande beskrivning)

- Menyn skall då försvinna från den sekundära skärmen, likt det var i Mountain Lion och tidigare

 

Är du osäker på vad jag menar så finns det en bild att kika på här, dock på engelska:

http://i.i.cbsi.com/cnwk.1d/i/tim2/2013/10/31/MavericksDisplaySpaces.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...