Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med innehåll i Div


big peter

Rekommendera Poster

När jag väljer om denna dator mer info och lagring så står det att jag har en div mapp på 420 gb, var finns/hittar jag den så jag kan ta bort filer mm?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sök i Spotlight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen mapp utan filer som systemet inte klacificerar in i någon annan kategori.

Det finns lite olika program för att se filerna på disken. Jag brukar använda Finder och CMD-J (view options, har just nu Finder på engelska) kryssa där i beräkna alla storlekar. Nu kan du få ett hum om var du har dina filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte vad du menar, Finder och CMD-J, hittar inte visa alternativ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte vad du menar, Finder och CMD-J, hittar inte visa alternativ?

Hoppsan var kanske lite snabb där.

Gå till Finder markera dis hårddisk.

Välj i menyn Innehåll/Visa visningsalternativ

markera Beräkna alla storlekar

 

Du kan nu se vad som tar plats på din disk. Detta hittar inte osynliga filer men det som tar upp plats är ofta dina egna filer som är synliga.

 

Eller testa Alix förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macen känner igen vissa filtyper, men dokument och filer av typer som Macen inte har inbyggt stöd för i Mac OS X de hamnar under en särskild lista när man tittar på hårddiskens innehåll och utrymme. Dessa dokument och filer kan vara precis vad som helst, deras enda gemensamma nämnare är att de har en filtyp som Mac OS X inte har inbyggt stöd för. Men, du kan ha program som stödjer dessa filtyper, de kan ändå hamna i den listan för listan går efter vad Mac OS X stödjer internt oavsett vad andra program på datorn stödjer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...