Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur levererades Photoshop Elements 9?


Telly82

Rekommendera Poster

Jag skulle behöva flytta min PS Elements 9 installation från en Mac till en nyare. Jag kommer inte ihåg om programmet levererades på skiva (så jag ska leta efter en skiva) eller om det var nedladdning. I så fall, vad heter installationsfilen jag ska leta efter? Har letat efter det uppenbara "Adobe" respektive "Elements", men inte hittat något installationsprogram.

 

Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen kör jag 10.6 på båda men version 9 är för Intel så den borde fungera även på senare OS

 

" Just because a platform is "unsupported" does not necessarily mean that it will not work. What it does mean is that you operate the application on that platform at your own risk. In most cases, a version of PSE is "unsupported" on a specific platform simply because it was released before that version of the OS."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen kör jag 10.6 på båda men version 9 är för Intel så den borde fungera även på senare OS

 

" Just because a platform is "unsupported" does not necessarily mean that it will not work. What it does mean is that you operate the application on that platform at your own risk. In most cases, a version of PSE is "unsupported" on a specific platform simply because it was released before that version of the OS."

Det är något knas också som låser till hårdvara på något sätt. När jag bytte från MacBook vit plast med Lion till MacBook Pro med Lion och körde uppgraderingsassistenten för att flytta över alla program så upphörde PSE att fungera. Licensen var knuten till MacBooken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag laddade ner min PS Elements 9 från Adobe och kunde ladda den igen till min nya iMac. Kolla ditt konto hos Adobe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fick den nedladdade filen för namn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telly:

 

Det är ju inget bra svar på din fråga, men den "bundlade" versionen av PSE 8 levererades i alla fall på cd. Själva startfilen för installation heter helt enkelt "Setup" (med PSE:s ikon), filen som förmodligen innehåller programmet heter bootstrapper.dmg.

 

Svolder:

 

Jag tror egentligen inte att licensen är bunden till maskinvaran, men PSE är väldigt känsligt att installera. Saknas någon fil eller ligger på fel plats så slutar programmet att fungera. Man kan inte döpa om något heller (i så fall genom att skapa ett alias och döpa om aliaset). Har du provat att installera PSE direkt från cd/installationsfil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telly:

 

Det är ju inget bra svar på din fråga, men den "bundlade" versionen av PSE 8 levererades i alla fall på cd. Själva startfilen för installation heter helt enkelt "Setup" (med PSE:s ikon), filen som förmodligen innehåller programmet heter bootstrapper.dmg.

 

Svolder:

 

Jag tror egentligen inte att licensen är bunden till maskinvaran, men PSE är väldigt känsligt att installera. Saknas någon fil eller ligger på fel plats så slutar programmet att fungera. Man kan inte döpa om något heller (i så fall genom att skapa ett alias och döpa om aliaset). Har du provat att installera PSE direkt från cd/installationsfil?

Den sade helt enkelt att jag hade överskridit antalet tillåtna installationer med det serienumret, så det skedde väl gissningsvis någon koll mot Adobe som också kollade av hårdvaran. Jag hade redan dumpat bort programmet från MacBooken, så jag kunde aldrig försöka mig på att leta efter någon avinstallerare som kunde nollställa det hos Adobe.

 

Programmet var köpt som en nedladdning från Adobe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...