Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med att dela ut iPhotobilder i iTunes


steffopoppo

Rekommendera Poster

Jag har en HDD hänger på min airport extreme med mitt iPhotobibliotek på. Har hittills fungerat fint och titta på bilder på ATV3. Men nu verkar hemmadelningen på bilder inte fungera. ATV säger "Läser in bibliotek" och om jag väljer "Välj bilder att detta med Apple TV" i iTunes så öppnas ett fönster med en "snurra" i och det bara snurrar. Några tips? Liknande problem?

 

//Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mikedigitize

Det kan du hajja!

 

Tror dock inte att problemet ligger i atv'n.

Mina enheter är atv2, atv3 (3an byttes/reparerades maj-13, ingen skillnad).

Anslutna osx:

snowleopard(10.6.6 med itunes10.6.3)

mountianlion(10.8.5 med itunes 11.1.3)

mavericks(10.9.1 med itunes 11.1.3)

 

I denna soppa är det bara mavericks som fungerar fläckfritt med hemmadelning. Snowleoparden var fram till jag döpte om bibloteket (bytte litet l till stort L i namnet) stabil. Alltid på listan på delade datorer och startade direkt ovavsett om datorn var i vila eller ej (exakt som jag vill det ska fungera).

Mountainlion har alltid strulat oavsett vilken version av itunes som varit aktuell. Kan dock säga att sedan nov-13 har det varit plågsamt. Egentligen enda sättet att är att starta om hemmadelning på datorn och att skynda sig att välja ML på atv'n.

 

Anledningen till att jag inte tror att felet uteslutande är på atv-enheten är att maveriks itunes funkar medan ML ej gör det(fullt ut) samt SL med sin äldre itunes funkar(fram till namnbytet, nu är den skakig oxå). Nätverksinställningar är lika (likvärdiga) delningar lika.

 

Om vi släpper atv en stund så uppförsig hemmadelning på respektive dator intressant.

Under rubriken Hemmadelningar i itunes så på:

mavericksen syns både ML och SL och är blädderbara.

snowleoparden syns både ML och mavericks och är blädderbara.

Mountainlion syns varken mavericks eller snowleopard....

 

Igår nedgraderade jag itunes i ML till 10.7 ...istort sett ingen skillnad!

 

Det enda jag ej prövat än i min felsökning är att mjukvarumässigt blockera ipv6 (i nätverksinställningarna är ingen adress synlig vad gäller ipv6)

 

/Mike

ps la ut bilder på "samma" itunesversion fast med skillnader i utseende under rubriken "itunes11.1.3" i Ljud och musik häromdagen. Rätt intressant!

ds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mikedigitize

...Jo jag kan tillägga att köra via airplay med t.ex. netflix ofta medför meddelandet " Kan inte visas för tillfället. Försök senare"

 

/Mike

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...