Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dålig prestanda i After Effects/Premiere Pro


fjey

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har köpt nya Macbook Pro Retina 15"

 

Processor 2,3 GHz Intel Core i7

Minne 16 GB 1600 MHz DDR3

Grafik NVIDIA GeForce GT 750M 2048 MB

Jag sitter nu och jobbar i olika videoredigeringsprogram och det har uppstått lite problem . Så tänkte fråga om det är något konstigt eller om detta jag beskriver är normalt.

T.ex satt jag och skulle blurra ett objekt i Premiere Pro CS6. Det gick typ inte. så fort jag la på ett blurr-lager på min film så laggade det som FAN. Jag skulle sen animera blurret så att det följde efter ett objekt. Det gick inte heller, det bara laggade. Detta var en mobilfilm, och allt var renderat och klart.

 

Även när jag sitter och arbetar med 3D i After Effects, Den renderar (det tar väll 10 sekunder att rendera varje gång) så fort jag bara rör texten. och när jag lägger på t.ex ett lights layer så går datorn upp i högvarv laggar

 

Min MBP early 2011 med 8gb ram och i5 processor klarade allt detta utan problem.

 

Fläktarna går även upp på högvarv och låter som om allt ska sprängas.

 

Är detta normalt? Har jag missat något?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl normalt att en rendering kräver mycket datorkraft och då måste mer värme kylas bort. Är den version av programmet optimerad för ditt grafikkort? Behöver du installera CUDA kanske? Vad säger Adobe support?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl normalt att en rendering kräver mycket datorkraft och då måste mer värme kylas bort. Är den version av programmet optimerad för ditt grafikkort? Behöver du installera CUDA kanske? Vad säger Adobe support?

 

Att datorn går upp i kraft och att fläktarna maxxas vid rendering är jag med på, men det känns som en dator för 23 papp ska klara att lägga in blur och lensflare i premiere och after effects utan att lagga :/

 

Har fatiskt inte pratat med adobe supporten men det var en bra ide!

 

CUDA är något jag inte heller installerat. hur funkar det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken renderingsmotor använder du, mjukvara eller GPU?

Enklast vad gäller CUDA är att du läser på installationsanvisningarna till programmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...