Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Time Capsule frigör inte utrymme när jag tar bort filer - Använder TC


Matador2003

Rekommendera Poster

Hej! Jag har en Time Capsule som delvis används som NAS till min Mac Mini. Dvs jag har media på den som Plex läser. Jag har märkt att allt eftersom jag tar bort filer från den så krymper inte utrymmet :) Filerna försvinner men inget utrymme frigörs.

 

Jag vet att den egentligen är tänkt att användas som enbart back-up maskin och att dessa automatiskt skall tas bort när nya back-uper kommer. Dock så är det ju många som använder den som NAS. Jag undrar nu i brist på annan lösning om någon kan ge råd hur man tömmer den "papperskorg" på TC:n för att frigöra utrymmet? Jag googlade runt lite på nätet och verkar som med vissa terminalkommandon kan man ta bort osynliga filer etc. Men verkar mest handla om back-up filer.

 

Någon som vet något kring detta? Eller är den enda utvägen att radera hela maskinen? I så fall är det verkligen självmord att använda den som NAS. Till och med i manualen står det att man kan använda den som just NAS. Men om det inte går att ta bort filerna?:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter ju absolut som om filstrukturen är trasig varför jag hade kopplat den direkt till datorn via USB och kontrollerat den med Skivverktyg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...