Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur får jag en Ipad air wi-fi att fungera som gps-navigator?


Fredgus

Rekommendera Poster

Hej, har fått en ipad-air genom en tävling (wi-fi version) men vill kunna använda den i bilen som gps-navigator, men eftersom det inte finns någon inbyggd gps i denna version innebär det lite problem. Kom på idéen att försöka ansluta ipad:en till en extern gps-sändare via bluetooth, men det verkar inte fungera att paira dom...

Någon som har någon idé om hur jag möjligen kan lösa detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, har fått en ipad-air genom en tävling (wi-fi version) men vill kunna använda den i bilen som gps-navigator, men eftersom det inte finns någon inbyggd gps i denna version innebär det lite problem. Kom på idéen att försöka ansluta ipad:en till en extern gps-sändare via bluetooth, men det verkar inte fungera att paira dom...

Någon som har någon idé om hur jag möjligen kan lösa detta?

Tror inte det fungerar öht. Sälja den och köpa en med 3g och inbyggd GPS kanske är den enklaste lösningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

staffan.linde@telia.com

Hej, har fått en ipad-air genom en tävling (wi-fi version) men vill kunna använda den i bilen som gps-navigator, men eftersom det inte finns någon inbyggd gps i denna version innebär det lite problem. Kom på idéen att försöka ansluta ipad:en till en extern gps-sändare via bluetooth, men det verkar inte fungera att paira dom...

Någon som har någon idé om hur jag möjligen kan lösa detta?

 

Finns fler: http://feber.se/ipad/art/208662/f_gps_att_fungera_i_din_wifipa/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ok, jag har redan testat med en extern gps men inte lyckats få paddan att paira mot den... Förvisso är det en äldre modell (från 2010) men tycker att det borde funka ändå, men den hittar den helt enkelt inte. Har det blivit någon begränsning för vilka enheter som tillåts ansluta mot ipads?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska fungera med Bluetooth GPS mottagare.

 

Klippet nedan har ett par år på nacken, men det visar att det ska funka.

 

Nyare version än den på klippet.

http://gps.dualav.com/explore-by-product/xgps160/

 

Nu har jag inte koll på versionerna, men är iPad Air version 5 eller 6?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag har redan testat med en extern gps men inte lyckats få paddan att paira mot den... Förvisso är det en äldre modell (från 2010) men tycker att det borde funka ändå, men den hittar den helt enkelt inte. Har det blivit någon begränsning för vilka enheter som tillåts ansluta mot ipads?

 

Kanske är för gammal bluetooth version i din externa mottagare? (Inget jag vet, gissar bara.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är för gammal bluetooth version i din externa mottagare? (Inget jag vet, gissar bara.)

Mm, det kan ju vara så. Jag får kolla vidare med ngn annan modell. Tack för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Om du delar internet från din iPhone via blåtand så får paddan gps ifrån telefonen också.

i alla fall så fungerar den inbyggda appen kartor,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du delar internet från din iPhone via blåtand så får paddan gps ifrån telefonen också.

i alla fall så fungerar den inbyggda appen kartor,

 

Är du verkligen säker på det???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Om du delar internet från din iPhone via blåtand så får paddan gps ifrån telefonen också.

i alla fall så fungerar den inbyggda appen kartor,

Hmm. Jag gjorde så en gång och det fungerade inte alls för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...