Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Brother DCP-J715W går inte installera :S


blomquist_87

Rekommendera Poster

blomquist_87

Jag har laddat ner drivrutinerna till skrivaren här: http://welcome.solutions.brother.com/bsc/public/eu/se/sv/dlf/download_index.html?reg=eu&c=se&lang=sv&prod=dcpj715w_eu_as&dlid=&flang=Svenska&os=132&type2=-1

 

 

När jag har slutfört installationen klart så finns inte skrivaren med i systeminställningar/skrivare och scannrar.

 

 

Jag har uppdaterat datorn i App Store.

Skrivaren har varit installerad på datorn en gång tidigare men sedan bytte jag skrivare och då tog jag bort drivrutinerna och nu kan jag inte installera den igen :S

 

Någon som har nån ide om varför den inte läggs till i skrivare och scannrar? kan det ligga kvar någon fil sen sist den var installerad?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är skrivaren kopplad via USB eller via WiFi?

Den dyker inte upp bara för att du installerat drivrutinerna, du måste lägga till den via +:et under skrivare och scannrar i systeminställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blomquist_87

den är ansluten via wifi och det står i skrivaren att den är ansluten osv.

jag har tryck på +:et men den dyker inte upp där. vad ska jag trycka på där inne?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att det är rätt drvinrutiner?

 

Har installerat en brother skirvare på en imac över wifi hos mina svärföräldrar och när jag hade installerat drivrutinerna och kopplat upp skrivaren på wifi:et så klickade jag bara på +:et och där under 'skrivare i närheten' fanns den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...