Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har skrivare inprogrammerat när de skall "lägga av"


Pocahontas

Rekommendera Poster

ps/ Glöm inte att kolla upp med vad toners kostar till de olika. Kapacitet och pris. Om en skrivare är ngt billigare, kan den lätt bli dyrare p g a svindyra toners. :crossfingers:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ps/ Glöm inte att kolla upp med vad toners kostar till de olika. Kapacitet och pris. Om en skrivare är ngt billigare, kan den lätt bli dyrare p g a svindyra toners. :crossfingers:

ja, toners är hur dyra som helst.

 

Men det finns pirattoners, köpte det sist. Än så länge har skrivaren inte sagt ifrån. En pirattoner kostar ett par hundralappar jämfört med dryga tusenlappen för en originaltoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en sådan, men det är en bläckstråleskrivare, inte en laser.

ja jäklar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, toners är hur dyra som helst.

 

Men det finns pirattoners, köpte det sist. Än så länge har skrivaren inte sagt ifrån. En pirattoner kostar ett par hundralappar jämfört med dryga tusenlappen för en originaltoner.

Till min är det inte så farligt. Svart kostar ≈ 750,-/2.300sidor och per färg 690,-/1.500sid (papperskungen.se hade visst för 500-550,-)... sen tror jag de har ett kombopaket med alla 4 som bli mkt billigare då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade aktat mig för Epson, dyra krångelaskiner är mina erfarenheter, i alla fall gällande bläckskrivare. Möjligt att de blivit bättre sedan jag jobbade som tekniker och reparatör. Sen är de väl (ö)kända för sitt urkassa stöd för OS X där de tar långt tid på sig att göra kompatibla drivrutiner för nya versioner av OS X om det ens kommer ut några :fundersam:

 

Brother är ett mac-vanligt företag som jag dessutom har absolut bra erfarenheter av, både från tidigare yrkesutövning men även privat.

 

Epson och Lexmark håller jag på armlängds avstånd :bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brothers har också en väldigt trevlig och bra support!

Det var hur smidigt som helst att ha kontakt med dem när jag hade behövde. Mycket bra bemötande.

 

Brothers är det enda företag jag någonsin har lagt ut en länk till och har gillat på Facebook. jag undviker allt vad reklam heter på FB, men för Brother gjorde jag ett undantag eftersom jag var så nöjd efter kundkontakt med dem.

 

Rekommenderar Brother, har också för mig att i tester på bästa skrivare så brukar Brother ligga väldigt bra till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bidde en billig liten HP för 799 kr hos Clas Ohlsson, och jag beslöt mig för att inte betala den själv. Det får föreningarna vars bokföring jag sköter göra.

Mina egna personliga utskrifter är lite i förhållande tlll det som jag skriver ut nu närmsta månaderna.

Håller den lika länge som den gamla HP, köpt 2010, som jag nu hivar ut, så är det en billig investering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, toners är hur dyra som helst.

 

Men det finns pirattoners, köpte det sist. Än så länge har skrivaren inte sagt ifrån. En pirattoner kostar ett par hundralappar jämfört med dryga tusenlappen för en originaltoner.

Sist jag körde pirat beckade skrivaren ihop. Aldrig mer pirat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sist jag körde pirat beckade skrivaren ihop. Aldrig mer pirat.

Okej, det låter inte bra!

 

Jag har inte använt det förrän nu, så har för bara ett par veckor sedan stoppat i en pirat.

Det är ju milsvid skillnad på priset. Får i princip samtliga nödvändiga 4 toners för priset av en i original.

 

Men kanske är det riktigt dumsnålt?

 

När man ringer supporten så är det första frågan om vad som står på tonern, och det kanske är en viktig fråga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh... nu kanske jag sov... men det var BLÄCKSTRÅLEPIRATGREJSIING som geggade ihop skrivare. Toner skriver du... altså laser. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh... nu kanske jag sov... men det var BLÄCKSTRÅLEPIRATGREJSIING som geggade ihop skrivare. Toner skriver du... altså laser. Eller?

Okej, men då kanske jag vågar fortsätta …. B)

Jag använder lasertoner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...