Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SSL-Certifikatutfärdare spärrad


Anders Wallén

Rekommendera Poster

Anders Wallén

Gott Nytt på Er!

 

Emellanåt kopplar jag upp mig mot ett VPN, som nyttjar Citrix klientprogram.

 

Efter en OS X-uppdatering går detta inte längre; när klienten försöker öppna objekt på VPN:et kommer ett felmeddelande om att certifikatutfärdaren (CA) inte är godkänd.

 

Det måste vara en svart- eller vitlistningsfunktion som införts i det senaste Mac OS X. På en PC kommer man runt detta genom att rensa ett register för SSL-regler, men hur gör man på Mac?

 

 

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att man ska kunna klicka på "mer info" eller liknande och där kunna välja att lita på certifikatet i alla fall.

Certifikat är tidsbegränsade. Det kanske gick ut nu vid årsskiftet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Wallén

Har för mig att man ska kunna klicka på "mer info" eller liknande och där kunna välja att lita på certifikatet i alla fall.

Certifikat är tidsbegränsade. Det kanske gick ut nu vid årsskiftet?

 

Tyvärr finns ingen knapp "Mer info". Felmeddelandet presenteras av själva Citrix-klienten, och har bara en OK-knapp, som avbryter processen.

 

Enligt meddelandet är det inte certifikatet i sig, utan att utfärdaren (en organisation som jag skall låta vara namnlös) inte är betrodd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cerifikat hanteras av nyckelringen. Kika där om det går att förnya, vet faktiskt inte vad det finns för möjligheter när det gäller certifikathantering.

 

Ser att hjälpen i OS X kanske kan vara till hjälp angående Certifikat.

post-34005-0-04699400-1388688244.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...