3316 Posted December 30, 2013 Share Posted December 30, 2013 Mailen fungerar utmärkt i två macar, men från paddan kan jag inte skicka mail. Jag har ändrat portar, 993, 465. Skall vara 465 enligt Bredbandsbolaget, men inga mail skickas. Felmeddelande: "kan inte skicka e-post, mottagaren accepteras inte av servern". Har också angett lösenord som krav, har tagit bort och lagt upp nya konton, men samma fel hela tiden. Tips?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Suhr Posted December 30, 2013 Share Posted December 30, 2013 Hade samma fel på min iPhone nyligen, var ett fel i användarnamnet på mitt konto till SMTP-servern som skickade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Suhr Posted December 30, 2013 Share Posted December 30, 2013 Skulle kanske tillägga att jag fick ta bort kontot i iPhonen och lägga till igen för att kunna få utgående server korrekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
3316 Posted December 30, 2013 Author Share Posted December 30, 2013 Skulle kanske tillägga att jag fick ta bort kontot i iPhonen och lägga till igen för att kunna få utgående server korrekt. Skall kolla namnet, men har lagt upp och tagit bort kontot fyra ggr, och att alla haft fel namn inte troligt, men kollar….. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KlasRisshall Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Det gäller att skilja på IMAP/POP och SMTP. För att skicka mail används alltid SMTP, inga undantag. För att hämta mail används IMAP/POP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
3316 Posted December 31, 2013 Author Share Posted December 31, 2013 Det gäller att skilja på IMAP/POP och SMTP. För att skicka mail används alltid SMTP, inga undantag. För att hämta mail används IMAP/POP. Jag har IMAP in och SMTP för ut. Jag har också kollat användarnamn, det är OK. Jag kan ta emot mail, inga problem, men inte skicka något. Hur jag än försöker! Får väl ringa Bredbandsbolaget och kolla vad jag gör för fel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hummel Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Synkar du din iPad med en Mac så kan du via iTunes överföra mail-inställningarna och då lär det fungera! Link to comment Share on other sites More sharing options...
3316 Posted December 31, 2013 Author Share Posted December 31, 2013 Synkar du din iPad med en Mac så kan du via iTunes överföra mail-inställningarna och då lär det fungera! Bra, det skall jag prova! Link to comment Share on other sites More sharing options...
lappen71 Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Synkar du din iPad med en Mac så kan du via iTunes överföra mail-inställningarna och då lär det fungera! Nej den funktionen är borttagen med senaste iTunes Link to comment Share on other sites More sharing options...
3316 Posted December 31, 2013 Author Share Posted December 31, 2013 Nej den funktionen är borttagen med senaste iTunes Provat, men problemet återstår. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KlasRisshall Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Kör du mot smtp.bredband.net med SSL på port 465 och autentisering med e-post och ditt lösenord så ska det fungera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
3316 Posted January 1, 2014 Author Share Posted January 1, 2014 Jo men visst, fyllde i de frivilliga uppgifterna, ssd och 465, och nu är jag nöjd. Tack för tips. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnnyTotal Posted June 6, 2014 Share Posted June 6, 2014 Jag har IMAP in och SMTP för ut. Jag har också kollat användarnamn, det är OK. Jag kan ta emot mail, inga problem, men inte skicka något. Hur jag än försöker! Får väl ringa Bredbandsbolaget och kolla vad jag gör för fel. Jag kan skicka men inte ta emot, hur fel kan det inte bli . . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.