Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Skicka mail via IMAP fungerar ej från Ipad


3316

Recommended Posts

Mailen fungerar utmärkt i två macar, men från paddan kan jag inte skicka mail. Jag har ändrat portar, 993, 465. Skall vara 465 enligt Bredbandsbolaget, men inga mail skickas. Felmeddelande: "kan inte skicka e-post, mottagaren accepteras inte av servern". Har också angett lösenord som krav, har tagit bort och lagt upp nya konton, men samma fel hela tiden.

Tips??

 

Link to comment
Share on other sites

Hade samma fel på min iPhone nyligen, var ett fel i användarnamnet på mitt konto till SMTP-servern som skickade.

Link to comment
Share on other sites

Skulle kanske tillägga att jag fick ta bort kontot i iPhonen och lägga till igen för att kunna få utgående server korrekt.

Link to comment
Share on other sites

Skulle kanske tillägga att jag fick ta bort kontot i iPhonen och lägga till igen för att kunna få utgående server korrekt.

Skall kolla namnet, men har lagt upp och tagit bort kontot fyra ggr, och att alla haft fel namn inte troligt, men kollar…..

Link to comment
Share on other sites

Det gäller att skilja på IMAP/POP och SMTP.

För att skicka mail används alltid SMTP, inga undantag.

För att hämta mail används IMAP/POP.

Link to comment
Share on other sites

Det gäller att skilja på IMAP/POP och SMTP.

För att skicka mail används alltid SMTP, inga undantag.

För att hämta mail används IMAP/POP.

Jag har IMAP in och SMTP för ut. Jag har också kollat användarnamn, det är OK. Jag kan ta emot mail, inga problem, men inte skicka något. Hur jag än försöker! Får väl ringa Bredbandsbolaget och kolla vad jag gör för fel.

Link to comment
Share on other sites

Synkar du din iPad med en Mac så kan du via iTunes överföra mail-inställningarna och då lär det fungera!

Link to comment
Share on other sites

Synkar du din iPad med en Mac så kan du via iTunes överföra mail-inställningarna och då lär det fungera!

Bra, det skall jag prova!

Link to comment
Share on other sites

Synkar du din iPad med en Mac så kan du via iTunes överföra mail-inställningarna och då lär det fungera!

 

Nej den funktionen är borttagen med senaste iTunes

Link to comment
Share on other sites

KlasRisshall

Kör du mot smtp.bredband.net med SSL på port 465 och autentisering med e-post och ditt lösenord så ska det fungera.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
JohnnyTotal

Jag har IMAP in och SMTP för ut. Jag har också kollat användarnamn, det är OK. Jag kan ta emot mail, inga problem, men inte skicka något. Hur jag än försöker! Får väl ringa Bredbandsbolaget och kolla vad jag gör för fel.

Jag kan skicka men inte ta emot, hur fel kan det inte bli . .

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...