Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sätta in SSD i DVD-slot.


Sthlmslang

Rekommendera Poster

Har haft min Macbook Pro nu i ca. 1,5 år och känner att det är dags att uppgradera och utöka lagringen i datorn. Har tänk mig att sätta in en SSD på 128gb i DVD-slotten och jag har ärligt talat ingen aning om hur jag ska gå till väga. Tanken är att köra OS och program från nya disken och använda "gamla" till lagring av filer.

 

Problemen jag har är:

- Jag vet inte vilken typ av "släde" jag behöver för att kunna sätta in SSD:n i dvd-brännarens plats.

- Hur gör jag efter att jag har satt i disken för att föra över OS och program till SSD:n?

 

Har aldrig gjort detta tidigare och vill inte göra fel. Har lite koll på diverse program för att klona, men funderar på om det är bättre att installera ett "fräscht" OS från USB istället?

 

Är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få! :)

Mvh, Rikard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har koll på måtten på Optibay- resp. Hardwrk-modellerna? Har funderat på en modell från Kjell & Co. med måtten 130x129x13mm vet ni om den skulle passa? Eller är det några andra fördelar med de andra?

 

Modellen hos Kjell: http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortillbehor/harddiskkabinett/hd-eller-ssd-for-slim-cd-dvd-uttag-p61147

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har koll på måtten på Optibay- resp. Hardwrk-modellerna? Har funderat på en modell från Kjell & Co. med måtten 130x129x13mm vet ni om den skulle passa? Eller är det några andra fördelar med de andra?

 

Modellen hos Kjell: http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortillbehor/harddiskkabinett/hd-eller-ssd-for-slim-cd-dvd-uttag-p61147

vad står det att dom är till ?

 

OWC & Hardwrk är gjorda till MBP moderkortets kontakter jord skruvar osv

 

Med vänlig hälsning,

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...