Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Rockoholic

Duger mini för playtjänster och HD-filmer?

Rekommendera Poster

Rockoholic

Hej! Jag har i dagsläget en MBP 13" mid 2010 med 2.4GHz, 8GB minne och GF320 grafik in i TV'n i FullHD-upplösning.

Nu är det som så att den är rätt slö vid användande av streaming på t ex SVT play och youtube. Jag antar att datorn är lite för gammal och funderar nu på att byta. Jag kan använda min gamla MBP till annat så jag skulle nog klara mig med en mini. Duger billigaste minin till streaming i HD eller behöver man en mini med Quad Core?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
lappen71

Hej! Jag har i dagsläget en MBP 13" mid 2010 med 2.4GHz, 8GB minne och GF320 grafik in i TV'n i FullHD-upplösning.

Nu är det som så att den är rätt slö vid användande av streaming på t ex SVT play och youtube. Jag antar att datorn är lite för gammal och funderar nu på att byta. Jag kan använda min gamla MBP till annat så jag skulle nog klara mig med en mini. Duger billigaste minin till streaming i HD eller behöver man en mini med Quad Core?

Jag har en Dual Core och den orkar med XBMC som spelar upp fullständiga blueray rippar. Plex som transcodar i realtid till iPad samtidig så den orkar allt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Rockoholic

Jag har en Dual Core och den orkar med XBMC som spelar upp fullständiga blueray rippar. Plex som transcodar i realtid till iPad samtidig så den orkar allt

Det låter ju rätt bra! Jag är bara orolig för just playtjänster som verkar vara rätt så krävande. Fast sen borde det ju ha hänt lite med dual core-processorer på 3,5 år :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DIF

Mini BORDE uppgraderas till Haswell/Iris

snart så om du kan vänta så blir den integrerade grafiken i klass med GeForce GT 650M

DIF

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Rockoholic

Mini BORDE uppgraderas till Haswell/Iris

snart så om du kan vänta så blir den integrerade grafiken i klass med GeForce GT 650M

DIF

Låter ju lovande! Den nuvarande minin är ju inte direkt purfärsk :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...