Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Window installation på iMac 2013

jkimmegren

Recommended Posts

Nu har jag snart tappat allt hår för det går troll i mina försök och skapa en windows 8.1 USB så jag kan installera på min nya iMac.

Jag har:

Vit gammal macbook med dvd och maverics

1 st windows originalskiva

1 st iMac med maverics

Har försökt följa massa olika guider för och få en usb pinne med windows på som man kan använda men det ser inte likadant ut som i guiderna när man ska göra nåt... :(

Kan jag bara kopiera över allt som finns på windows cd-n till usbminnet och köra det i bootcamp?

Finnst det nåt verktyg som underlättar mina issues?

Tackar för all hjälp man kan få.

Det finns ju ingen dvd läsare på iMacen...

Så jag måste skapa en usb från windowsskivan på lilla macbooken innan jag kan installera på iMacen

Lycka till med maten..:) Ska göra ett nytt försök då...

Nuså...fixat genom bootcamp..:)

Haha, det ska fan inte sluta krångla. Nu så startar installationsprogrammet för windows och man ska välja vilken hårddisk man ska installera på men när den frågar efter drivrutiner så hittar den inga..:( Fy fabian...:(

Nu har jag köpt en superdrive men bootcamp vill ändå ha en usb pinne...varför inte installera från skivan direkt kan man fråga sig?

Nu har jag köpt en superdrive men bootcamp vill ändå ha en usb pinne...varför inte installera från skivan direkt kan man fråga sig?

USB pinne med drivrutiner skapar du också i bootcamp. finns bra manual som du kan skriva ut för hur du använder bootcamp från programmet. God Jul!

Tack för alla svar. Jag har varit i telefon med apple care i ca 2 timmar utan och lösa problemet idag. Sista budet var att han skulle kolla upp en sak och ringa mig efter en kvart men nu har det gått 5 timmar och har inte heller fått nån mejl så jag vet inte hur jag ska gå vidare.

Problemet är att jag kommer till installationen och knappar in koden. Sedan får jag välja installation (anpassad) för och sedan komma till en ruta då den vill ha drivrutiner. Denna ska ju vara på usb-n som man skapar i bootcamp men den säger ifrån och hittar inga drivrutiner.

bootcamp.jpg

Nya bud! Har snackat med support igen idag och de påstår att en OEM software är svårt om inte omöjligt och få igång på min mac.

Han menar att jag ska ha en annan sorts licens för OEM har inte dem filerna som behövs...:(

3 dagar och 900 spänn bortslösade på grund av ovetskap...:(

Ni som har 8.1 installerad på era nya macar, vilken licens har ni?

Att de påstår att licensen har med drivrutiner att göra låter för mig som bull..

Låter för mig som påhittat bara för att ha ett svar. Jag ska kolla min 8.1 licens (som iofs körs via parallels) när jag kommer hem efter helgerna men tror att denna är en oem.

• 2 weeks later...

Hallå är intresserad av hur det gick för dig och din windows installation. Jag sitter också här med en iMac från 2013 och vill ha windows på den. Jag kör bootcamp på min Macbook pro mid 2010 men den datorn har ju en dvd-läsare och där var det ju super smidigt att installera det. Jag har inte riktigt fått kläm på hur man gör med USB.

Preferences
§
1
2
3
4
5
6
7
8
9
0
-
=
Backspace
Tab
q
w
e
r
t
y
u
i
o
p
[
]
Return
capslock
a
s
d
f
g
h
j
k
l
;
'
\
shift
`
z
x
c
v
b
n
m
,
.
/
shift
English
Deutsch
Español
Français
Italiano
Português
Русский
alt
alt
Preferences

Jag har installerat Windows XP med Virutal Box Och det gick bra. Men hoppas att XP funkar även efter den 8 april.

Jag har installerat Windows XP med Virutal Box Och det gick bra. Men hoppas att XP funkar även efter den 8 april.

Windows XP kommer att fortsätta att fungera fint (nåja), men det kommer inte fler säkerhetsuppdateringar.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...