Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med att återställa iPad


anneli87

Rekommendera Poster

Hej,

Jag behöver er hjälp!

För något år sen eller två bytte jag mailadress till mitt AppleID.
Nu vill jag återställa min iPad. Rensa helt, eftersom den ska säljas.

Om jag trycker på nollställ kommer det upp
"Lösenord krävs, skriv in lösenord för ditt AppleID." Under detta står även min gamla mailadress. Den som jag inte är registrerad på, alltså.

Antar att detta har att göra med att jag fortfarande är inloggad på iCloud med mitt gamla, eftersom jag inte använder den tjänsten. Kan ha att göra med det i alla fall? Men kan inte radera det kontot utan att veta mitt lösen.

Försöker jag ändra lösenord på "Hantera AppleID" och skriver in min gamla mailadress säger den "skickat" men det kommer inget till min gamla mailadress. Så jag kan inte heller veta vad mitt lösen är. Inte för att jag tror att det är problemet, utan just att den mailadressen liksom inte är reggad längre.

Har provat att logga ut och logga in överallt. Synkat med datorn (vilket är ett helvete, då alla bilder kommer TILL ipaden istället för FRÅN ipaden, som är ett annat problem i sig....).... Men inget fungerar.
Kan heller inte bara radera allt för sig, tex bilder, eftersom det (enligt googlingar på det också) inte går att radera synkade bilder.

Jag ger upp Apple snart. Har sparat allt jag behöver från iPaden jag vill helt enkelt bara ta bort allting på den....
Hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Du kan sätta ipad i DFU och återställa därifrån den blir raderad, problemet med iCloud kvarstår dock. Det är en säkerhetsfunktion så att om din i Pryl blir stulen så kan inte tjuven avaktivera hitta iPhone/iPad och därmed kan den hittas så fort den används.

Kontakta apple och se varför du inte kan få din lösenord skickad till dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...