Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med 3d filmer via mac


emil_stahl

Rekommendera Poster

Hej!
Jag har problem att spela upp 3d filmer (sbs) via min macbook pro 2012 till min 3d tv. Jag använder High speed HDMI men vet ej om det är 1.3 eller 1.4. Mediaspelaren är VLC och filmerna är i Side-by-side läge och 1080p. Min tv är inkopplad som en extern skärm med Mavericks.
Mitt problem är att bilden blir överexponerad med svarta ränder på varje sida av skärmen vilket gör att bilden bara flyter ihop
Tacksam för svar innan jul! :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Är du medveten om att du har startat 4 identiska trådar i forumet? OM du har problem med forumet så kan vi förstå men annars är det ritkigt dålig stil.

 

 

Axelman moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Är du medveten om att du har startat 4 identiska trådar i forumet? OM du har problem med forumet så kan vi förstå men annars är det ritkigt dålig stil.

 

 

Axelman moderator

Det var min första tråd så är lite ovan och desperat på svar. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HÄr kanske du hittar ett svar

 

Förlåt men det verkar bara vara ''gammal 3d* det jag menar är den nya tekniken som finns på dagens tv-apparater. Alltså aktiv och side-by-side. :-/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Googla på typ "3d movie Mac" eller "3d movie osx" eller snarlikt och leta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Googla på typ "3d movie Mac" eller "3d movie osx" eller snarlikt och leta

det har jag gjort i ett halvår :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Kanske någon här vet. Jag har inte sett den frågan förut här, men jag har iofs inte sett alla..........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du din tv avsluten till ditt lokala nätverk? Vad har du för smart tv? Jag har en samsung och har installerat plex på den, sedan kör jag plex media server på Mac:en för att se på 3D filmer. Fungerar riktigt bra tycker jag.

 

Jag har inte upplevt några problem alls, förutom att plex inte riktigt vill visa inbäddade undertexter men det kan vara för att jag har fel inställningar.

 

http://www.plexapp.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du din tv avsluten till ditt lokala nätverk? Vad har du för smart tv? Jag har en samsung och har installerat plex på den, sedan kör jag plex media server på Mac:en för att se på 3D filmer. Fungerar riktigt bra tycker jag.

 

Jag har inte upplevt några problem alls, förutom att plex inte riktigt vill visa inbäddade undertexter men det kan vara för att jag har fel inställningar.

 

http://www.plexapp.com

Ja, jag har plex på den men jag tycker det går lite långsamt via nätet. Det går ju mycket snabbare med kabel än vi a streaming. Vet du om jag måste ha hdmi 1.4?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har plex på den men jag tycker det går lite långsamt via nätet. Det går ju mycket snabbare med kabel än vi a streaming. Vet du om jag måste ha hdmi 1.4?

Nu får du förklara dig litet.

"Nätet" är ju allt från långsam Edge till jättesnabb fiber, vad gäller internet.

"Nätet" i termer av lokalt nätverk är ju allt ifrån långsam WiFi till gigabit ethernet.

 

Man kan strömma data genom allt ovanstående, så det har liksom ingen relation till "kabel" alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får du förklara dig litet.

"Nätet" är ju allt från långsam Edge till jättesnabb fiber, vad gäller internet.

"Nätet" i termer av lokalt nätverk är ju allt ifrån långsam WiFi till gigabit ethernet.

 

Man kan strömma data genom allt ovanstående, så det har liksom ingen relation till "kabel" alls.

Jag har bredband via fiber och tv:n är uppkopplad mot en time capsule. Det flyter på bra med vissa filmer men vid side-by-side i dubbel 1080p (the avengers) orkar inte uppkopplingen med. Genomsnittlig hastighet är 15-20 mbps. Vilket jag inte riktigt är nöjd med. Vad har du för hastighet när du kör 3D?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bredband via fiber och tv:n är uppkopplad mot en time capsule.

Via kabel eller WiFi? (Kabel är oslagbart.)

 

 

 

Vad har du för hastighet när du kör 3D?

 

Det kör jag inte. :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...