Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spara excelfil


kiplon

Rekommendera Poster

Numbers och Pages finns väl i iCloud-versioner som väl ska fungera nära på lika bra som "köpe-versionerna"? Tänkte ifall Kiplon vill testa Numbers innan hon investerar? Bör ju gå utmärkt att importera en .XLS fil, vet dock inte om det går att exportera ut en fil från iCloud i annat än Apples .numbers-format.

 

EDIT: Loggade in och Numbers, Pages och Keynote finns som Beta-versioner i iCloud men jag kunde vid min snabbtitt inte hitta att man kunde importera/öppna någon fil från annan källa än iCloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: Loggade in och Numbers, Pages och Keynote finns som Beta-versioner i iCloud men jag kunde vid min snabbtitt inte hitta att man kunde importera/öppna någon fil från annan källa än iCloud.

:D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, kikade på Betaversionen i iCloud och begriper faktiskt ingenting. hur i hela friden exv summerar man en sifferföljd? osv osv Det enda jag ser att man kan göra är att layouta det skrivna på olika sätt. Det går inte heller att dra in ett exceldok. Däremot går det att kopiera data från ett och klistra in i numbers, Men som sagt, några beräkningar verkar man inte kunna göra.

 

post-67957-0-36589900-1387101260_thumb.png

 

 

Provade för skojs skull också Keynote och där gick det bra att dra in en Keynote från min mapp, men inget mer. Hade jag gått velat fortsätta så hade jag varit tvungen att uppdatera min nuvarande gamla hederliga KEynote till det nya. Och det gör jag sannerligen inte :)

post-67957-0-84885600-1387101218_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, kikade på Betaversionen i iCloud och begriper faktiskt ingenting. hur i hela friden exv summerar man en sifferföljd? osv osv Det enda jag ser att man kan göra är att layouta det skrivna på olika sätt. Det går inte heller att dra in ett exceldok. Däremot går det att kopiera data från ett och klistra in i numbers, Men som sagt, några beräkningar verkar man inte kunna göra.

 

attachicon.gifSkärmavbild 2013-12-15 kl. 10.41.42.png

 

 

Provade för skojs skull också Keynote och där gick det bra att dra in en Keynote från min mapp, men inget mer. Hade jag gått velat fortsätta så hade jag varit tvungen att uppdatera min nuvarande gamla hederliga KEynote till det nya. Och det gör jag sannerligen inte :)

attachicon.gifSkärmavbild 2013-12-15 kl. 10.39.37.png

Jag har inga problem med att öppna en excelarbetsbok i iCloud Numbers (du skall dra dokumentet till "skrivbordet" i Numbers, inte in i ett öppet Numbersdokument. Sedan skall du dubbelklicka på filen för att öppna den.

 

Ej heller några problem med att använda funktioner. Ställ dig i en cell och skriv =

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, nu fixade jag att dra in ett excel på skrivbordet. När jag provade förra gången så gjorde jag det i iMAcen, nu har jag MBA;n framför mig. Måste bero på att allt funkar så suveränt bra med min gulliga bekväma MBA! :hihihi: För det kan ju aaaaaaaldrig vara skit bakom ratten :hihihi::totaltgalen:

Men jag gjorde nog fel ändå :D

 

Däremot förstår jag inte alls hur man kan exv summera en autosumma? Hur får man fram beräkningsfunktioner och formler? Hittar bara massa olika layoutinställningar

 

post-67957-0-46564100-1387104770_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah, vänta lite…. förrexten.

 

Läste ditt inlägg lite noggrannare Svolder! :)

 

Nu måste jag bara klura lite för att förstå hur jag ska göra

 

Så jag är på gång, men fixar inte än. men nog snart..

 

post-67957-0-61429600-1387105146.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...