Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Macerell

Ipad air vill inte koppla upp mot wifi

Rekommendera Poster

Sitter med en ny Air och den vägrar koppla upp sig. Jag har en Dell och en Lenovo. De har inga problem med att koppla. Likaså telefoner funkar bra mot det trådlösa. Paddan hittar mitt nätverk men sedan står det bara o tuggar. Den går om jag kör via mobilen. Här på jobbet funkar den också. Det som verkar skilja är att på mobilen och här på jobbet så får router och DNS adress också men hemma får den bara en ipdaress och delad nätmask. Någon idé varför bara dessa 2? Något med Apple produkter som skiljer/att tänka på? Kan routern vara för gammal (Linksys)? Den har några år på nacken.

MS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sitter med en ny Air och den vägrar koppla upp sig. Jag har en Dell och en Lenovo. De har inga problem med att koppla. Likaså telefoner funkar bra mot det trådlösa. Paddan hittar mitt nätverk men sedan står det bara o tuggar. Den går om jag kör via mobilen. Här på jobbet funkar den också. Det som verkar skilja är att på mobilen och här på jobbet så får router och DNS adress också men hemma får den bara en ipdaress och delad nätmask. Någon idé varför bara dessa 2? Något med Apple produkter som skiljer/att tänka på? Kan routern vara för gammal (Linksys)? Den har några år på nacken.

MS

Har du macfiltret påslaget i din Linksys? iså fall får du skriva in macadressen för din padda.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du macfiltret påslaget i din Linksys? iså fall får du skriva in macadressen för din padda.

Nej, macfilter ligger som disabled

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad är det för kryptering samt kanal du använder ?

är du helt 10000000% säker att lösenorder är rätt (stora små bokstäver)

Om lösen är rätt och du inte reder ut det så gå in på paddan efter att den anslutit och fått det lilla infot som du säger och så lägger du resten manuellt.

Fast som sagt det låter som att du använder WEP och skriver in fel nyckel, apparaten ansluter till synes fast då nyckeln är fel kan ej kommunikation avkodas och därför får du lokal ip adress samt ip mask

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hej!!
Jag har ett skumt problem med min iPad air.

Den har 4G abonnemang och Wifi.
4g funkar som det ska, men med wifi så får jag hastigheter enl. bredbandskollen på 17-22 mb/s ta emot, och 15-16mb/s skicka filer.
Har kollat med min iPhone5 på samma wifi. med den får jag hastigheter på 40-45 mb/s ta emot och 30-35mb/s skicka filer. Vid samma tillfällen, samma plats. (provar ej samtidigt utan före/efter varandra).
Varit i kontakt med bredbandsbolaget och de har kollat o "fjärrtrimmat" routern som är den bästa de kan erbjuda just nu. Vänner har med sig sina prylar & kopplar upp på mitt nätverk, får samma hastigheter som jag får på min iPhone5.

Ska man reklamera denna enbart ngr. dagar gamla iPad till butiken?

Börjar undra om det är ngt knas med den??

Har testat att rensa nätverksinställningar på den också.. blir inte bättre?

Tacksam för svar av kunnig person!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...